Il fuggiasco



Finalmente sono riuscita a leggere un libro, si, il primo libro di quest'anno! In genere riesco a leggere due libri al mese ma tra gavidanza, parto e bimbetto non ero ancora riuscita a leggere un bel niente. Sempre a passo di lumaca come al solito dato la nuova vita ( immagino che oltre ai libri per bambini, riuscirò a leggermi un libro ogni tanto! ). Questo libro mi era stato regalato da un caro amico qualche anno fa...mi sono divertita, commossa, arrabbiata...insomma, questo libro mi ha fatto provare tante emozioni diverse che solo un buon libro può fare. A volte l'ho trovato un po' ripetitivo comunque mi ha fatto compagnia e mi è piaciuto molto. Insomma, buona lettura a tutti!

SVENSKA
Äntligen har jag lyckats läsa en bok, som inte är en barnbok! Tidigare brukade jag läsa två böcker i månaden men jag kan förstå och nöja mig med en bok då och då. Den här är första boken i år! En bok på italienska som jag verkligen har njutit av att läsa. Många olika känslor väcker den. Den är rolig, sorglig, ironisk, förarglig mm. och det är bara få böcker som kan lyckats med så många känslor. Den enda som var kanske något tråkigt var att den upprepar sig ngot men jag tyckte inte den störde handligen något speciellt. En bok som jag verkligen kan rekommendera helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

DEt är alltid skönt att hinna läsa någon gång emellanåt. Vet du om boken är översatt till något nordligare språk?

Postat av: chaos

Hejsan! Jag hittade den på adlibris, på engelska dock "The fugitive". Jag vet inte om den finns i någon översättning på svenska men i så fall borde adlibris ha den tror jag...Kramis

2010-10-11 @ 21:54:44
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: Samtal från min trädgård

Roligt med böcker, läste också mycket tidigare, men nu blir det väldigt lite. Mest månadstidningar om hus och trädgård faktiskt.

Blir det stickcafé hos dig på söndag?

2010-10-12 @ 20:45:09
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: chaos

Visst blir det stickcafé hos mig på söndag! Tänkte göra en stor rabarberspaj! Kramisar

2010-10-13 @ 11:56:01
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback