Gott Nytt År!

Jag hoppas alla har haft fina högtider och önskar alla er ett fantastiskt gott nytt år! Jag börjar året lite sådär men har stora förhoppningar att det blir mycket mycket bättre. För er som undrar så här står det till. Som ni vet har jag haft en jobbig och svår graviditet, förlossningen var förväntat den 20/12 men jag hamnade på sjukhuset redan vid Lucia, den 13 eftersom jag misstänkte komplikationer med min hälsa och blev faktiskt inlagd där! Efter en jobbig graviditet fick jag ett ännu svårare förlossning som slutade i ett akut kjesarsnitt. Allt gick bra, jag fick en fantastisk fin och hälsosam som som vägde 3400 gr och var 50 cm lång den 16/12. Min son Liam mår riktigt bra och är frisk till min stora glädje vilket gör saker mycket enklare för mig eftersom jag har det lite svårt än. Jag har inte återhämtat mig från snittet riktigt än, jag mådde riktigt dåligt efteråt och när jag äntligen fick åka hem...var jag hemma i tre dagar och hamnade sedan på akuten med ambulans den 22. Jag blev inlagd på sjukhuset igen men har haft den tur att få permission till julafton och har varit på det i några dagar nu. Det trista är att jag inte får någon behandling, jag väntar och väntar, får ta en massa prover men behandlingen får vänta...jag har andningsproblem med vätska i lungorna så jag kan bara amma min son i princip, jag kan inte prata så mycket, jag kan inte böja mig, p.g.a. kan jag inte lyfta saker mm. Det är jobbigt, jag vill ta hand om min lilla son men det är tufft just nu. Som tur har jag nära och kära som hjälper till här men ni förstår nu varför jag inte skrivit i bloggen. Jag ville bara berätta hur det ligger till och säga att det kanske kommer att ta tid innan jag är tillbaka till bloggen eftersom jag tänker koncentrera mig på att bli frisk först! Hur som helst önskar jag alla ett gott nytt år och jag lovar, jag är tillbaka snart, jag kämpar på här! Kramisar till alla!

ITALIANO
Buon Anno a tutti! Per quelli che si chiedono perchè sono sparita spiego qui velocemente come vanno le cose. Purtroppo sono in malattia, in realtà ho solo un permesso dall'ospedale da qualche giorno dove sono ricoverata per problemi respiratori, ho del liquido nei polmoni e prima di darmi una cura vogliono essere sicuri sul problema quindi ogni giorno devo fare degli esami! Mi hanno comunque dato il permesso di stare a casa dato che il 16/12 ho avuto un piccolo figlioletto, Liam. per fortuna lui sta benissimo, mangia, dorme e cresce! Per lo meno su quel punto sono tranquilla! Come sapete ho avuto una gravidanza complicata, ed il 13/12 sono finita in ospedale per complicazioni ed il 16/12 ho partorito via cesareo d'urgenza. Insomma, situazione drammatica ma per fortuna è andato tutto bene! Ora tocca a me riprendermi dal cesareo e da questi problemi respiratori ma tengo botta e presto riprenderò a scrivere sul blog come di solito! Un bacione a tutti e tanti auguri di Buon Anno!

Kommentarer
Postat av: allicen

Åh, vad skönt att höra ifrån dig! Har tänkt mycket på dig den senaste tiden och har saknat dina inlägg även om jag ju förstått att du haft jobbigt med graviditet,flytt och allt...



Detta var dock både goda och tråkiga nyheter men jag hoppas att du snart får den hjälp du behöver och kan njuta av att ha din lilla bebis hos dig!



Önskar dig allt gott och självklart går din hälsa i första hand! Hur många gånger har du inte skrivit detsamma till mig?

Kram / Allicen

Postat av: chaos

Tack Allicen! Jag skall se att bli frisk igen och göra en massa inlägg! Jag börjar återhämta mig från snittet och det gör skillnad att inte allt i kroppen är paj samtidigt! Stor kram

2010-01-02 @ 16:50:02
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: Filifjonkan

Men hej kära rara lilla du. .Först gratulationer till ett välskapt gossebarn med ett fint namn. Men så tråkigt att du inte fick föda på naturlig väg men ett snitt går bra med huvudsaken barnet är friskt och att du själv blir frisk nu då. Bra att veta att du har god hjälp av de dina. Strunta du i bloggen och ägna dig åt att bara vila och friska på dig.Snart är du hemma igen och det blir vår.Skickar dig en stor varm kram från Filifjonkan som väntar in dig när du har ork och tid kikar in då o då skriver några rader till dig kanske bara God fortsättning nu då på det nya året.

2010-01-03 @ 19:32:43
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Kerstin

Jättestort grattis till sonen. Du har verkligen fått kämpa och vad skönt att det ändå har gått så bra. Tiden brukar läka sår och det gäller att ha tålamod och det tycker jag du har. Njut så mycket du orkar av sonen.

2010-01-04 @ 13:37:13
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: Jenny E

Tänker på dig jättemycket Jenny!

Du är stark. Se till att bli bra nu, så går vi på symässan i vår med lillpojken. Stor Kram Jenny E

2010-01-05 @ 13:23:44
Postat av: Ulrica

Men kära vän!

Så eländigt och trist start på något så underbart. Åh känner verkligen med dig.



Stort grattis till underbar son! (och hus...nu när jag läst igen)



Ingen behandling...det verkar ju skumt, din man får kräva lite och annat!



Stor kram!!

2010-01-05 @ 19:06:29
URL: http://www.fantastick.se
Postat av: Milena

Ciao stella...intanto congratulazioni per la nascita del tuo piccolino!!!!!!

Spero che presto potrai stare bene anche tu e goderti questi giorni da mamma nel miglior modo possibile....

Ti sono vicina...ti auguro che tutto si risolva per il meglio il prima possibile.

Un grande bacio e un abbraccio al piccolo Liam

Milli

2010-01-05 @ 19:28:48
URL: http://stitchandmore.netsons.org
Postat av: Samtal från min trädgård

Grattis, grattis till lilla Liam! Och här är det ju bara så kallt, inte alls något väder för en liten pojke att komma ut i!

Stickcafé på söndag, får se hur många som kommer då.

Ha' det nu bra i nya huset och med lilla sonen.

2010-01-06 @ 20:35:46
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback