liten varning

Vad är det som händer här? Inte mycket egentligen. Lägenheten är numera övermöblerad, vi har madrasser i vardagsrummet, två bord i köket...ja ni vet, när två hushåll går ihop så blir det lite dubbelt. Vi skall försöka sälja en del innan vi flyttar in i det nya huset. Vi packar lite långsamt då och då eftersom vi har tid på oss vilket är riktigt skönt!

Vad handlar varningen om? Jo, jag har vaccinerat mig mot den nya influensan ( svininfluensan ) och jag har inte mått så bra av det! Jag fick väldigt ont i armen där jag fick sprutan, det börjar gå över nu efter några dagar. dagen efter sprutan fick jag feber vilket var det jobbiga...som tur varade det bara i en dag, kanske 30 timmar eller så. Min varning är då, vaccinera er för alla de som inte kan så att sjukdomen inte sprids men gör det på en fredag eller när ni vet att ni är lediga dagen efter. Jag försökte jobba dagen efter och det gick inte så bra!

ITALIANO
Non succede molto questi giorni, l'appartamento è incasinato...il mio tesoro si è ormai trasferito qui ma abbiamo due letti matrimoniali, due tavoli in cucina etc. Insomma, troppi mobili senza posto dove metterli, stiamo cercando di vendere alcuni mobili prima di trasferirci nella casa nuova ma ancora nessuno sembra interessato!
Questa settimana siamo anche stati poco bene, abbiamo fatto il vaccino contro la nuova influenza ma questa mi ha fatto venire la febbre e un gran dolore al braccio dove hanno fatto l'iniezione comunque ora sono più tranquilla. La Svezia è una delle nazioni che ha comprato dosi per tutta la popolazione e tutti si possono vaccinare gratuitamente...naturalmente le ragioni dietro sono di carattere economico, costerebbe molto più alla nazione avere un sacco di malati e quindi hanno fatto così. Il problema è che ora non tutti vogliono vaccinarsi! Per quelli che non possono vaccinarsi, tipo i bimbi io consiglio a tutti di vaccinarsi ma di farlo quando il giorno seguente si ha un giorno di riposo perchè si può stare un po' maluccio come è capitato a me!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Ska försöka tänka på det! Ska gå och vaccinera mig, när de gör det på jobbet.

Postat av: Jessica

Ciao!!!



Tack för senast, det var kul att ses!

Jag tog ju sprutan redan förra fredagen, har fortfarande en hård knöl där de satte sprutan... Hade grymt ont i armen i kanske fem dagar men ingen feber... Hur går det annars med magen då? Själv ramlade jag på magen idag, men tog mest emot mig med knät (stel och jätteöm) och med armar och handleder. Bebis sparkar iaf och verkar må bra...



Ha det bra så hörs och syns vi,

kram Jessica

2009-10-25 @ 23:36:29
Postat av: chaos

Hej Jessi! Det låter riktigt läskigt! Jag är så rädd att trilla att jag går riktigt sakta, också för att min mage har blivit alldeles för stor. Bebisen är för stor och växer snabb, skall se vad de säger nästa veckan. Hoppas vi kan träffas igen snart för det var riktigt kul! kramis

2009-10-26 @ 21:32:56
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback