Trädgårdsapoteket



På min förra stickcafé nämnde någon denna program om en kille som kallade sig för etnobotaniker som gjorde egna mediciner, ekologiskt, ekonomiskt och enkelt! Vem vill inte testa att göra en egen deodorant utan en massa kemikalier eller en badbomb! Jag tittade nu på programmet som går på SVT men många repriser. Jag har sett två avsnitt och är helt förtjust i den! Jag tittade upp det och både adlibris och bokus har hans bok...det är något jag skulle kunna tänka mig ha, precis, även jag som aldrig köper böcker!
Vill man läsa lite vad boken innehåller för recept så får ni en mer detaljerad lista på bokus.se, skriv bara författarens namn James Wong så dyker den upp! Helt fantastiskt enligt min uppfattning!

ITALIANO
Qui in Svezia stanno facendo vedere un programma inglese veramente interessante. Un etnobotanico che fa diversi rimedi, medicine con prodotti del tutto naturali. Prodotti contro acne, psoriasi, vene varicose etc. ma anche cose come deodoranti, sali per il bagno etc. I prodotti sono quindi ecologici in quanti gli ingredienti si possono trovare nel proprio giardino o semplicemente facendo una passeggiata in campagna! Ne ho visto due puntate e me ne sono innamorata. Ho quindi guardato su internet e trovato il suo libro che amerei ricevere in regalo per Natale!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback