white hot



I helgen blev det också en del läsning. Jag brukar läsa flera böcker samtidigt och har märkt att många tar också slut samtidigt så bli inte förvånade om helt plötslig det blir en vecka med bara böcker som inlägg! Jag tycker om att titta i böcker om heminredning, inte så mycket för att jag är bra på det hemma ( jag är rätt värdelös på det området ) men i dessa böcker finns det inte så mycket text men många vackra bilder och det gillar jag att titta på. Ännu bättre är att jag får inspiration om färgkombinationer till mina stickningar, då ser jag vilka kombinationer jag tycker om och kanske inte utforskat tidigare! Titeln av boken är White hot, men det är inte den vita färgen som är huvudfärgen....nej, det är en massa andra, lila, blå, grön, orange, gult...massor och massor med idéer för vad som passar bra ihop. Tricia Guild har skrivit en massa olika böcker om färger och diverse så jag rekommenderar varmt att ni tittar i böckerna...man blir så glad av de vackra färgerna!

ITALIANO
Questo fine settimana mi sono data anche un po' alla lettura...anche se le righe da leggere in questo libro non sono molte! Infatti si tratta di un libro di arredamento, di solito prendo in prestito questi libri di arredamento in bibblioteca, non perchè sia brava ed particoalrmente interessata all'argomento ma ci sono sempre delle bellissime foto con abbinamentoi di colore stupendi...da trovare come ispirazione per i miei sferruzzamenti naturalmente! non lasciatevi ingannare dal titolo, il bianco non é il colore principale trattato, sono gli accostamenti di altri magnifici colori con un po' di bianco ed altri accostamenti meno azzardati ai quali nemmeno si pressupponeva stessoro bene insieme! Il verde lime sta bene con proprio tutto da quello che ho imparato! Date un occhiata a questo libro, le foto sono proprio belle! Di Tricia Guild potete trovare moltissimi libri dove trovare per l'appunto ispirazione sui colori da usare!

Kommentarer
Postat av: Millis

Tack för titten inne hos mig!

Jag tycker också om att titta i Tricia Guilds böcker och hämta lite inspiration där.

Vad mycket fint du har gjort, gillade cirkelcapen jättemycket!

Postat av: chaos

Tack Millis! Cirkelcapen har jag redan använt ett par gånger och är en av mina favoriter, det var det enklaste jag gjort och kan varmt rekommendera den!

2009-03-24 @ 19:53:09
Postat av: Samtal från min trädgård

Ska kolla upp den boken. Har inte läst så mycket av henne.

2009-03-25 @ 10:48:22
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback