vilken tur!

Ibland har man riktigt tur och allt händer i samma veva! Som ni såg fick jag ett meddelande från Husmusen, jag har vunnit ett par ramar, nu väntar jag spänt att det skall komma hit, det var så himla roligt! Det är rätt sällan man vinner något eftersom det är så många som läser hennes blogg är det riktigt svårt att vinna! Det skall bli en hyllning till handarbete har jag tänkt mig och det är det som blev den vinnande förslaget, visst är det kul för alla som sysslar med handarbete. Jag skall berätta lite mer om detta när ramarna har kommit! Igår var det första dagen tillbaka till jobbet efter kursen och oj vad mycket det var att ta hand om, så fort man är borta så samlas allting att göra....Hur som helst även om jag hade en tuff dag fick jag hela två presenter! Vad? Ja, som ni vet rensade jag ordentligt i garderoben, jag tog bort i princip allt som är svart...det blir för mycket katthår på mörka plagg och jag var trött på att försöka hela tiden hålla dessa plagg rent! De var dock lite snygga plagg så innan jag gav bort allt till Röda Korset frågade jag en kollega om hon ville kika på dem....jag brukar alltid fråga kompisar i första hand så det var inget konstigt. Hon valde några plagg och hon blev glad för det. Denna kollega gjorde misstaget att köpa nya skor på nätet, skor är något, precis som kläder som man måste först prova för beroende på tillverkare kan det vara stor skillnad på! Hon köpte ett par gympadojer på nätet eftersom hon haft den modellen, hon köpte då nummer 39 1/2 adidas men när de kom fram och hon provade dem passade dem inte, även om storleken stämmer i siffror var skorna alldeles för små så hon frågade mig om jag ville testa dem, jag har nummer 36-37 och var så klart villig. Behöver ett par gympaskor eftersom jag slängde mina som var alldeles för tråsiga när jag rensade bland skor och jag hittade då dessa på min stol när jag kom till jobbet. Jag provade dem på direkten och de passar, med en sula passar de även bättre så väldigt nöjd har jag fått ett par nya skor! Men mer hände under dagen, efter ett par timmars arbete skulle jag gå ut från rummet och där ligger ett stort paket till mig från en annan kollega. Jag har nämligen fått plagg från henne tidigare, väldigt snygga saker eftersom hon tycker om 20-talet och vintage. Bland annt fick jag tidigare en fin klänning som hon köpt till sin dotter men hon tyckte inte om den...ja, hon håller på att renovera köket och hade besökt IKEA några gånger och sett något som skulle passa till köket på jobbet. Ni vet sådana hattar man har i micro för att inte sprättla överallt, hon hade sett snygga färgglada och jag bad att köpa en även till mig. Jag fick en gammal micro för ett tag sedan men inte köpt någon hatt och det är väldigt praktiskt och, jag fick en! lite gulaktig, passar utmärkt till min färglada kök! Jag börjar undra, behöver man verkligen köpa saker? Så klart, ibland måste man men min köpstopp har fungerat rätt bra!




ITALIANO
A volte si è proprio fortunati! Ho vinto due cornici su un blog di arredamento ed ora non vedo l'ora che arrivino! Ieri sul lavoro poi ho ricevuto ben due regali, il paio di scarpe che vedete. Una collega le aveva comprate du internet, conosceva il modello in quanto le aveva anche prima ma il numero 39 1/2 che aveva comprato non corrisponde proprio! Sebbene il numero sia giusto la misura della scarpe è troppo piccola e quindi mi ha chiesto di provarle, io porto il 36-37 e mi vanno proprio bene, con una soletta sono ancora più giuste. siccome mi servivanoun paio di scarpe da tennis sono proprio contenta di questo regalo inatteso! L'altro regalo è un oggeto preso ad Ikea, avevo chiesto ad un'altra collega che sta rifacendo la cucina se poteva comprarmi uno di quei cappelli per il microonde e me ne ha regalato uno tutto colorato!




Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos.



Grattis till din vinst hos Husmusen så roligt.Tänk att du har sån tur. Jaha så fick din komps lite grejor från dig och du fick saker i din tur skorna var ju jättefina. Vad bra det var Såg att de i Växjö hade klädbytardagar där man lämnade nåt själv och tog nåt man ville ha av det andra Det hade varit väldigt populärt med.Ha nu en bra dag efter kursen är det som du sa mycket att ta reda på Kram

Postat av: Samtal från min trädgård

Grattis. Och man kan ha tur med köpstoppet och få något som man behöver, själv verkar det som att jag mera ger bort än får. Men det är bra, det blir tomt och ordentligt städat överallt.

2009-03-30 @ 09:32:45
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback