Paket!!!

Det är långa arbetsdagar, jag är nämligen på kurs i tre dagar och den är inte precis nära! Det blir totalt 12 arbetstimmar inklusive resan....ja, 4 timmar pendeltid men jag håller i mig och det är bara två dagar till! Sedan får vi se om jag lär mig något! hehe! Hur som helst var det riktigt trevligt och hitta paket från pappa och så klart är garn med!



denna gång är det också mer ull i de lila och de gråa nystan! I plastpåsen där bak är det en massa rosa garn och jag börjar fundera hur mycket rosa köpte farmor egentligen, jag har fortfarande kvar en likadan påse...de rymmer 10 nystan ju! Jag får hitta på något i rosa snart!

ITALIANO
Sono giorni molto lunghi questi, oltre alle 8 ore di lavoro mi devo fare 4 ore, due di andata e due di ritorno con autobu, metropolitana e trenino! Sto facendo un corso di tre giorni, vedremo poi se imparo qualcosa comunque mi ha fatto molto piacere tornare a casa e trovare un bel pacco ad attendermi! Naturalmente si tratta di un pacco dal babbo e dentro...un po' di lana e questa volta la percentuale di lana vera nei gomitoli è maggiore! Nascosta un po' dietro si vede una borsa trasparente che contiene 10 gomitoli di lana rosa...comincio a chiedermi quanta lana rosa abbia comprato la nonna in realtà in quanto ne ho ricevuto un altro simile non molto tempo fa ed è ancora lí ad attendermi!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Oj så lång dagar du har duktigt att orka tur det är två kvar bara då. Vad roligt att få paket igen och så mycket fint garn grattis till dig som har en så rar familj.Vila dig nu så du orkar i morgon kramis och godnatt till sen då.

Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Oj så lång dagar du har duktigt att orka tur det är två kvar bara då. Vad roligt att få paket igen och så mycket fint garn grattis till dig som har en så rar familj.Vila dig nu så du orkar i morgon kramis och godnatt till sen då.

Postat av: Samtal från min trädgård

Trevligt med paket! Ska på caféet i kväll. Såg att du kunde beställa bröd, men jag ska prova Astrids bröd först.

2009-03-25 @ 10:49:45
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Har du kommit på vad du skall göra av det rosa garnet då? Hur går det med dina växter nu ??. och om du inte hinner svara så gör det inget jag vet att du har lång resväg nu och mycket omkring dig Kramis

Postat av: Filifjonkan

Har du kommit på vad du skall göra av det rosa garnet då? Hur går det med dina växter nu ??. och om du inte hinner svara så gör det inget jag vet att du har lång resväg nu och mycket omkring dig Kramis

Postat av: chaos

Filifjonkan: Jag har inte ens hunnit tänka...det skall bli skönt att ha semester snart så kan kreativiteten dra sina strå! hehe! Växter verkar klara sig än men vi får se i helgen hur det går! kramis



2009-03-25 @ 19:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback