jobba bara 4 timmar i veckan!



Jag lånade denna bok på biblioteket men eftersom jag läser så långsamt tog det lite tid och lite dyrt blev det eftersom det var ett fjärrlån! Man fick bara låna den i två veckor för 10 kr så för mig blev det 30 kr. Jag spenderade hela helgen med att läsa klart den eftersom jag skall lämna tillbaka den idag. Jag ville inte betala mer för boken därför fick jag skynda på även om det inte är min stil. Boken, ja, den var inte heller riktigt min stil eftersom man skulle effektivisera sitt jobb så pass att man inte längre är social på jobbet. Jag vill gärna ha det "slow" inte så hektiskt och jag fick för mig att man inte blev så trevlig som person! Sånt tycker jag inte om! Det sociala är mycket viktigt för mig. Det fanns dock några tips som jag tyckte kunde användas i olika sammanhang. Vissa aspekter för att minimera stressen på jobbet som t.ex. titta på sina mail endast två gånger om dag vid bestämda tidpunkter och undvika att bli avbruten mitt i något annat...så något positiv fanns det faktiskt! Det fanns också väldigt många tips om att starta eget och bli rik och kunna njuta av livet genom att ta ut tid för att göra det man alltid velat! Varför vänta tills pensionen? Och det håller jag helt med! Det fanns också många tips på hur man reser billigt! Mycket bra för någon som reser lika mycket som jag! Man kan kika lite mer på författarens
hemsida.

ITALIANO
letto un po' lentamente sono comunque riuscita a finire questo fine settimana questo libro in inglese che ho preso in prestito in bibblioteca! Il libro non era prorpio quello che immaginavo e ne sono rimasta un po' delusa. Il fatto è che per avere più tempo bisogna effettivizzare il proprio lavoro ed in parte va bene ma qui diventa agli estremi, si diventa una persona con la quale nessuno può parlare...insomma secondo me diventi antipatico a tutti e super stressato! Comunque ci sono anche molti aspetti positivi, non seguendo il libro alla lettera ed esercitando alcune delle cose suggerite sicuramente si può trovare il tempo che si desidera. Per esempio il fatto di evitare di venire disturbati nel mezzo di un lavoro, ci sono diversi suggerimenti su come evitare la cosa. Ci sono anche molti suggerimenti su come essere informati di ciò che accade nel mondo senza leggere né giornali né guardare il telegiornale! Suggerimenti su come vivere la vita senza dover attendere la pensione per fare le cose che desideriamo! E molte altre cose ancora...Insomma, del bello nel libro c'era ed è per questo in fin dei conti che ho voluto leggerlo tutto! Per saperne un po' di più date un'occhiata al sito dell'autore.

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Aha en ny bok som du läst. Näe ibland hinner man inte läsa det är ju så mycket annat med som lockar en särskilt om sommaren,Regnar det så är det bra tid för läsning en solen vill ju ha ute en utomhus i trädgård eller natur.Bra om man får tips som man kan omsätta i verkligheten ibland från någon bok men att effektivisera bort det sociala livet man ändå har genom sitt arbete det tycker jag inte låter så bra.Då blir man ju som en robot. Det vill varken du eller jag ser jag i din text. Nåväl en skön måndag hoppas jag du får


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback