min nya pryl

Äntligen hade den kommit, min nya pryl. Julen 2007 fick jag i julklapp en mini iPod och det var då tankarna började...varför ha en massa CD skivor? Jag hade redan sluta köpa dem långt innan men nu tänkte jag även bli av med det mesta av dem så om ni kommer ihåg, så gav jag bort väldigt många CD skivor från min samling. Jag har behållit en hylla som går bara på halva bokhyllan, ca 50 st. I några år har jag inte haft någon stereoanläggning. Min gick sönder och sedan ville jag ha en som var liten och smidig så det jag köpte då är en lite sony CD spelare veckarklockan. Det går inte så bra här att lyssna på Radio så jag ville inte vakna till en massa brus helt enkelt. Jag väntade läng för att kunna köpa en iPod högtalare, jag ville ha något som var bra och fin så klart. Det blev till slut denna från harman/kerdon



Jag tittade och lyssnade på olika modeller men till slut valde jag denna alla mina yoga instruktörer hade, det var den som hade bäst ljud. Den har en avstängningsknapp och ingen klocka så blir det ingen standby! Man kan även dra av sladden för att göra det ännu bättre! Jag är väldigt nöjd, nu kan jag lyssna på mina ljudböcker och sticka samtidigt även hemma!

ITALIANO
Il mio nuovo accessorio
L'anno scorso per Natale, nel 2007 mi è stato regalato un iPod mini ed è da allora che ho pensato che era il caso di smettere di comprare i CD, di dare via tutti i miei e di comprarmi questo apparecchio per sentire la musica dal mio iPod. Da molti anni non ho più lo stereo e un po' di musica mi é mancata ma finalmente, sono contetissima di aver comprato questo accessorio favoloso. Inoltre lo standby elettrico non c'è dato che non ha l'orologio e che ha un pulsante per spegnere...cose molte importanti quando si compra qualcosa di elettrico oggigiorno dato se si vuole rispettare l'ambiente. Ora non faccio altro che ascoltare musica ma non vedo l'ora di ascoltare i miei libri acustici mentre sferruzzo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback