Le Nègre Crucifié



Jag har läst denna bok p franska av Gérard Etienne, tyvärr tyckte jag inte om den. Den var för hårt, för mycket om hemskheter, plågeri mm. Det handlar om tortyr av svarta i Haiti...som ni ser är argumentet i sig inte så trevligt. Som tur är boken smal! Kan ni läsa franska så kan ni läsa lite mer om boken
här. Boken skall dock leva vidare, jag skall ge den till en kompis och om hon inte vill ha den så skall jag lägga upp den på bookmooch och se om någon vill ha. Skulle ni vilja ha boken är det bara att lämna en kommentar här men innan fredag!

ITALIANO
Ho letto questo libro in francese di Gérard Etienne, per chi desidera di saperne un po' di più potete leggere qualcosina qui. Purtroppo il libro non mi è piaciuto in quanto un po' duro trattando un argomento angosciante come la tortura dei neri ad Haiti. L'unica cosa positiva che ci ho trovato è il fatto che il libro é corto! Insomma, è un libro che non raccomando comunque se lo volete fatevi sentire prima di questo venerdì perchè poi lo cederò ad un'amica e se lei non lo desidera, finirà su bookmooch.

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Näe Filifjonkor kan inte franska.. skulle vilja. Boken kanske passar någon annan som kan språket.Sen som du sa så är det inte så roligt precis att läsa om sådana tråkigheter.Filifjonkan skulle vilja läsa en riktigt ROLIG bok så man får skratta. Det finns dåligt med dem .

Postat av: Samtal från min trädgård

Fick någon såld något på Stickcaféet eller hur var det. Tyvärr kunde jag inte komma, skulle med dottern till stallet.

2009-01-29 @ 09:33:06
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Hej. Ja semlor det gå slinker ner en och annan men det är en bit till semledagen men här är de ju inte kloka i mellandagarna finns det semlor på kondiset. Ha en skön torsdag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback