dagens sysselsättning



I morgon tar jag en bild på när den inte lyser men idag fick jag min nya lampskärm. Mycket snyggt tycker jag! Och jag måste stor tacka mamma som gjorde ett fantastiskt jobb! Tack mamma!
jag gick till Panduro igår men det hade inget motsvarande papper och efter rådgivning tycktes det bästa att klä lampskärmen med ett tyg. På panduro hade de inget jag tyckte om så jag bestämde mig för att köpa något idag i lilla staden och jag hittade denna underbara tyg, broderat och med pailletter påsydda, snygg när den lyser och när den inte lyser! Sedan var det mamma som var så snäll och ägnade hela dagen att sy den åt mig. Jag är helt nöjd!

Idag gjorde jag också ett par andra saker. Jag har lyckas hitta ett café där stickarna kan äntligen ha sitt vanliga riktiga stickafé! Söndagar , varannan söndag kl. 14-16 kan vi sitta på
en liten smula, en fantastisk café-konditori som fått mycket berömt i hela Sverige och som man skrivit om i många tidningar. Vi skall bara ringa dit innan vi kommer och boka ett bord....vi kör igång nästa söndag, vi testar jag, mamma och kanske samtal från min trädgård sedan får vi se om det passar. Det skall bli kul! Mycket stickning på gång med trevliga människor!

I ekoandan har jag tagit två jackor och en väska för reparation, man skall laga saker inte bara köpa nytt!

Jag har också rensat en del lakan in i soffan och gett bort dem. Jag har en soffa som man kan öppna där jag har förvarat gamla lakan för enkel säng och garn. Jag vill byta soffa nu och då måste jag hitta plats till alla sakerna. Garn försöker jag få plats i en byrå medan lakan bestämde jag att behålla bara två st. åt gästerna och ge bort resten.

ITALIANO
un sabato impegnativo
Oggi ho fatto molte cose ma della più importante trovate l'immagine sopra, si la lampada è finalmente pronta grazie alla mia cara mamma! Purtroppo non ho trovato una carta simile a quella di cui era fatta la lampada quindi ho deciso di provare con una stoffa. Oggi ho trovato questa bellissima stoffa ricamata e con le paillettes. Ora la lampada é bella sia quando é accesa che quando è spenta. Io non ho fatto altro che comprare la stoffa poi il super lavoro l'ha fatto la mamma, è stata proprio brava! Sono veramente contenta del risultato.

Per il resto ho trovato una pasticceria dove potremo avere il nostro knitcafé. Eravamo rimasti senza già l'altro semestre e finalmente mi sono fatta avanti a chiedere il permesso. Ho trovato una delle pasticcerie più rinomate qui in Svezia e la pasticceria si trova proprio qui in questa piccola città. En liten smula ha ricevuto molti premi e ne hanno parlato in molti giornali. Sará bellissimo poter gustare quelle prelibatezze e sferruzzare...già me lo sogno!

Kommentarer
Postat av: allicen

Det blev ju jättebra!!! Hur snyggt som helst :) vad duktig din mamma är!



Idag hamnade jag i en diskution om bla utsläppsrätter och alla hade hört talas om det men det var ingen som egntligen visste vad det gick ut på... Har för mig att du skrivit om det nångång (eller har jag fel?) och skulle du isf kunna tänka dig att göra ett inlägg och förklara lite mer om det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback