ingen fara, allt i sin ordning

Det har varit lite nervöst här denna sista veckan eftersom jag haft högt blodtryck och läkarna har varit rädda för blodförgiftning. Det pratades en del om att lägga in mig på sjukhus men eftersom blodtrycket var just på gränsen skulle vi avvakta lite. Det var tur det! Jag var på kontroll igår och blodtrycket var helt normalt igen till allas förvåning! De trodde nästan jag hade tagit något medicin men nix, det har jag inte gjort. Jag tror att jag var något nervös inför sista papprerna till huset som skulle skrivas på den 1 december, efter det har jag även lyckats sova mycket bättre, nästa hela 6 timmar i sträck vilket tror jag påverkade en hel del. Vi har börjat flytta in lite saker till huset, eller, jag gör inte så mycket men min kära sambo har flyttat hela 62 banankartongerna till huset ( inte alla innehåller mina skor, jag lovar! Konstig nog nästan 2/3 delar av kartongerna innehåller köksgrejer...vi kommer aldrig att få plats med alla även om köket är väldigt stor! På lördag flyttas möblerna och efter det kommer vi att verkligen bo i huset, det känns spännande men mer spännande är förlossningen som allt närmar sig!

ITALIANO
Abboamo passato un po' di giorni nervosi. Si parlava di ricoverarmi in ospedale a causa della mia pressione un po' alta ma al controllo di ieri è risultato tutto normalissimo il chè mi rende molto felice! Mi hanno anche detto che il bimbetto é normale e non enorme e che in realtà un po' più grande è meglio...è pericoloso quando è troppo piccolo!
Abbiamo cominciato a spostare un po' di cose nella casa ma il trasloco vero e proprio avrà luogo questo sabato, non vedo l'ora di stabilircimi sul serio!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. men sådan tur att dit blodtryck gått ner till normal nivå igen, Ja man påverkas av så mycket och med en flyttning med hus och papper och pengar så är det klart att man blir lite uppstressad. Så roligt att ni snart kan bo i ert nya fina hus. Men visst är det spännande med att snart föda barn en ny liten familjemedlen så liten så liten men så älsklig. Tittar på bild på mitt barnbarn som den 18 fyller 2 månader.Som redan kan le och har fina friska lungor.Ha det så bra och lycka till väntar med spänning på att få höra vad det blir för sort.

Postat av: Kerstin

Lycka till med hus, förlossning och barn. Du har verkligen haft en kämpig höst så jag önskar dig en riktigt skön julhelg. Kram

2009-12-04 @ 13:13:44
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: Milena

Ciao tesoro....sono contenta che le cose adesso vadano meglio....ti auguro di passare nel miglior modo questo ultimo periodo!!



Ti chiedo una cosa...mi potresti dare la ricetta per il vino con le mandorle e uvetta..mi piacerebbe provarlo...

Grazie!!!



Un bacio grande

Milli

2009-12-07 @ 14:47:34
URL: http://stitchandmore.netsons.org
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos och magen. Hoppas allt är bra och att er flyttning fortskrider i lagom takt och att du är försiktig med dig.Kramis till dig.

2009-12-08 @ 11:35:59
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback