10 grader...brrrrrr

Vad kallt det är! som tur igår kväll när jag kom hem från yoga passet upptäckte jag att elementen var på! Jag saknade det natten innan när jag tog på mig en tjockare pijamas för att kompensera men det hjälpte inte mycket! Det var skönt att vara hemma i värmen. Jag fryser bara när jag tänker att jag skall bege mig till simbassängen om en liten stund!
Igår började jag virka något litet litet men jag får vänta ett par dagar med bilderna. Jag tror att jag kommer att bli klar med det ikväll!



ITALIANO
Sono solo 10 gradi e piove e piove! per fortuna ieri sera hanno acceso il riscaldamento...per quelli che non sanno come funziona qui in Svezia posso semplicemente dire che tutti gli appartamenti, per coloro in affitto o proprietari il riscaldamento viene acceso centralmente. Gli abitanti possono regolare il riscaldamento direttamente sul termosifono se vogliono abbassare o spegnerlo ma l'accensione avviene generalmente percui se anche si sente freddo non si puo' fare un bel niente! Ho provato a mettermi un pigiama più pesante l'altra sera ma faceva ugualmente freddo! Ora invece sto molto bene, in casa tengono un minimo di 20 gradi! Rabbrividisco però al pensiero di dover andare in piscina fra pochi minuti!
Ieri sera ho cominciato un lavoretto piccolissimo all'uncinetto...cosa sarà mai?

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Ahh härliga höstfärger du virkar med. Skall det bli en mössa eller ? Ja vi får se sen då Ha en skön torsdag

Postat av: Hanneles paradis

Inte väl minus tio ;)

2008-09-13 @ 10:37:11
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: chaos

hehe, nej inga minus än men 10 grader är italienskt vinter så brrr säger jag!

2008-09-13 @ 15:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback