Nobelpris

I veckan fick man äntligen veta vem skulle få priset i Litteratur, vilket var en stor grej på jobbet...vissa blev även intervjuade från TV! Det som var kul för mig är att jag, för en gång, har läst två böcker av Le Clézio! Det är inte ofta en författare jag känner till får priset men jag har haft tur och läst både Etoile errante och Le chercheur d'or på franska och så klart, bra böcker är det. Vi får se nu vilken blir stora säljaren, i samband med priset säljer man mycket av författaren senaste bok eller den man hört mest av och jag tror det blir Afrikanen som är en rätt tunn bok som jag inte har läst. Kanske något att titta om den finns på biblioteket!

ITALIANO
Premio Nobel
In settimana è stato rivelato il nominativo del vincitore del premio Nobel in letteratura, cosa che sul lavoro è importante...alcuni colleghi sono anche stati intervistati dalla televisione svedese. cosa divertente è che per molti dei miei colleghi l'autore è sconosciuto mentre io ho la fortuna di aver letto due libri di Le Clézio e devo dire che mi sono piaciuti alquanto! sicuramente sarà l'ultimo pubblicato a vendersi di più ora che ha preso il premio e quelli che ho letto io sono un po' vecchiotti, sto pensando comunque di leggere "L'africain" se lo trovo in bibblioteca ma sará difficile trovarlo in francese!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback