varför får saker inte ta tid?

image116
Första dag utan klocka! Jag är inte helt nöjd med mig själv men det gick rätt så bra för att vara första dagen. Jag vaknade under natten ett par gånger men tittade inte på klockan ( ni vet hur svårt det är, det är ju det första man gör! ) sedan ringde väckarklockan och då tjuvtittade jag lite då och då medans jag åt frukost. På jobbet tog jag bort klockan från datorn eller rättare sagt tog jag analog klocka på datorn istället för digitalt och klockan blir så liten att det är svårt att se tiden så det funkade bra! Jag brukar inte ha min mobil på under dagen, jag kände mig stressad av den under förra året så jag har börjat att ha den avstängt. jag har på den på kvällarna för att titta om jag fått några sms och det är väldigt befriande. Mobilen är en bra uppfinning men jag känner att jag måste gå ifrån den lite och nu känns det bra. Jag brukar använda mest den på fredagar eller om jag skall få tag i någon men mina kompisar kan inte lita på att jag har den på, det är kanske stressigt för dem men de har börjat vänja sig! Då är klockan på mobilen inget problem.
Ja, jag tittade på klockan betydligt mindre idag och det kändes som att jag hade mer tid! Saker och ting fick ta den tid de behövde ta och jag kände mindre press att jag skulle utföra allt snabbt. Det känns faktiskt väldigt bra men jag måste bli bättre och inte titta på klockan så ofta ändå! Jag funderar över att besöka denna
utställning om tid på nationalmuseet, vackra klockor kan jag titta på men jag väntar nog att utmaningen är slut! Tick, tack, tick, tack...

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos.
Jaha det där var rätt kul ide skall prova redan från nu då.Tid är pengar sägs det ju ibland är det dyrköpta pengar sannerligen.Förr gick man upp med ljuset lade sig när mörkret kom tror de mådde bättre rent kroppsligt bortsett från allt annat elände de hade förstås.

Postat av: chaos

Jag håller verkligen med dig! Det kanske är dags att ta ett steg tillbaka i tiden! hehe!

2008-05-07 @ 11:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback