Slow- Lev livet långsamt!

image147

Jag har läst klart denna bok om Slow rörelsen av Carl Honoré, vilka insikt man får. En bok som inspirerar att ta det lite lugnare och hitta sitt eget tempo och sluta jäkta från den ena aktivitet till den andra. Rörelsen filosofin tilltalar mig väldigt mycket, jag är så trött på att vara en tidsslav. Jag vill gärna sakta ner och det känns redan mycket bättre sedan jag slutat använda arbandsklockan. Jag har tittat på klockan mycket mindre och varit mer avspänd. Klart är man tvungen att titta på den lite då och då för att komma i tid på vissa möte, som läkarbesök och nu snart frisören men jag känner mig inte alls lika jäktad. Boken tar upp diverse aspekter inom Slow rörelsen som mat, arbete, fritid, barn och sex! Man får inte några speciella konkreta tips, man måste hitta sin balans själv men det är en bra början för att fundera över hur vi lever våra liv och om vi verkligen lever dem! Det finns olika webbsidor om rörelsen, ni kan kika lite
här på svenska eller på engelska och läsa författarens blogg!

Kommentarer
Postat av: Jelena

Låter intressant, tror faktiskt att de flesta skulle må bra av att ta det lite lugnare, så det är nog helt rätt i tiden!

Postat av: Filifjonkan

God tisdag på dig .
Ja lev livet långsammare det är kloka ord,,det räcker ju längre då med..skrattar. Nä men allvarligt alltså jag tror det är ett råd som större delen av befolkningen bör följa så blir det nog mer välmående

Postat av: Hanneles paradis

haha, nog inget för mej :)

2008-05-20 @ 17:27:58
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Hannele

(jag använder inte armbandsklocka, men trivs med att göra många saker, gärna samtidigt :)

2008-05-20 @ 17:29:56
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

jaha här levs det långsamt idag skratt samma blogg som igår-.förrgår,,hmm
Så långsamt behöver du väl inte leva i alla fall, men som sagt kanske mår du kanonbra så man kanske skall prova

2008-05-21 @ 14:00:14
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback