Bondens egen marknad

Även om vädret inte var frestande bestämde jag mig för att åka till huvudstaden till marknaden jag väntat på i två veckor. Tanken var att jag skulle köpa lite ekologiska kryddor som jag kunde odla på balkongen. Jag vet inte om det berodde på den dåliga väder eller att det var första marknaden för säsongen men det fanns inte mycket att välja bland. Utställarna var så få! Jag lyckades hitta något även om det inte var precis det jag tänkt mig! Jag köpte bladpersilja och en planta med grön squash och en med orange paprika! Jag hittade även kravmärkt rabarber ( det blir en god smulpaj i morgon! )...
image145

Chili var väldigt intresserad och ville vara med på kortet! Jag skall se om jag kan utöka sortimentet på något sätt, jag skall ragga lite på kollegor mm. Jag hittade även på nätet att man kan köpa
ekologiska frö
vi får se hur jag gör, än så länge måste jag pyssla med det jag köpte. Jag måste köpa någon sorts av odlingslåda att ha på balkongen...var köper man sånt?

Kommentarer
Postat av: allicen

Du hittar nog det på plantmarknader eller större varuhus typ coop bygg och liknande!

Postat av: Filifjonkan

Närmsta varuhus hittar du det på eller en järnaffär i nån by.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback