Mikrofiberduk

image55

Jag blev lite sugen på ett mikrofiberduk när min sister visade den hos sig i Italien och berättade att det fungerade utmärkt ( hon har hund och behöver städa ofta ). Jag har varit lite skeptiskt eftersom den kan inte ta upp kattsand! Jag funderade lite på det och köpte något liknande idag från Skona, då räcker det med två utbytbara dukar som kan tvättas istället för att alltid behöva köpa in en massa. Jag testade den nu hemma av ren nyfikenhet och WOW! På två minuter hade jag gått runt i hela lägenheten, det tar mig 30 minuter att dammsuga hela lyan och det känns alltid tungt att bära runt dammsugaren men det här, det var hur lätt som helst! Nu hade jag faktiskt dammsugit igår så vi får se hur det fungerar på riktigt om en vecka men det kändes skönt! Man kan även använda som en mopp om man blöter ner den! Mattorna får jag dock fortsätta dammsuga men det var litet i jämförelsen med tidigare!

Kommentarer
Postat av: Frida

Smart med ekovänliga städprodukter!

Postat av: allicen

Hmm... har nått liknande liggandes i nått skåp, kom aldrig riktigt överens med den av någon anledning. Det kanske är på tiden att göra ett nytt försök...

2008-03-09 @ 23:23:30
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Hanneles paradis

Det är så mycket onödiga medel man köper.

2008-03-10 @ 19:07:21
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: chaos

Jag håller med. vi köper onödigt mycket men ibland är nya varianter bättre för klimatet. Jag tänkte sluta köpa specifika rengöringsmedel, det räcker tydligen med två! Diskmedel och såpa är allt man behöver!

2008-03-10 @ 20:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback