Mycket garn!



Jag fick paket från pappa idag och förutom mat ( piadina och salame ) fick jag tre näsdukar. De liknar de som jag hade som barn och jag är helt nöjd, de andra jag fick tidigare är väldigt stora medan dessa är små...lagom storlek att ha med sig! Sedan fick jag en massa garn, 5 nystor av det där svarta, vita som också har i sig små prickar i olika färger. 2 Nystor knall gult ( jag skall få flera i den färgen men vad skall man göra med det? ). en nysta grön, en nysta brun och 2 nystor på 100 gr var av något brunt som är 100 % ull. Som ni ser, jag hinner inte med allt och garn hörnan växer! Jag tyckte att de svart vita nystorna var roliga men har ingen idée på vad jag skall göra. Lite tips?

In italiano
Cosa fare con tutta questa lana che mi ha mandato mio padre? Si tratta di lana di mia nonna che non sa più come lavorarla e quindi finisce qui da me dato che sono l'unica che la lavora. Non riesco però a tenere il tempo, bisognerebbe lavorarla in continuazione! Se avete qualche idea l'accetto volentieri, mi serve un po' d'ispirazione!

Kommentarer
Postat av: allicen

Jag gillar kyckling gult! skulle nog välja att göra en kofta med stora fina knappar :)

Postat av: frida

Det vore fint med ett par gula tofflor tycker jag.

2008-06-10 @ 14:34:11
URL: http://www.kulturkoftan.se
Postat av: chaos

Uhm...gula tofflor låter bra. Jag skulle vilja ha sådana man tovar men garnet är bara akryl så det går inte. Skall se om det finns andra varianter man kan göra...

2008-06-10 @ 20:09:20
Postat av: Cristina

Eccomi!

Naturalmente devo scriverti qualcosa in risposta al tuo pezzo in italiano... sai che io non lavoro ai ferri, però quella lana azzurra mi ispirerebbe per una sciarpa o un cappellino... forse un po' banale! Un bacio

2008-06-10 @ 22:37:18
Postat av: chaos

Ciao carissima! I colori vengono un po' strani su internet, in realtà è un po' verde! Una sciarpina non sarebbe male...ci penseró, prima devo finire bene la tua maglia!

2008-06-11 @ 09:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback