Du är vad du äter...



Jag hade lånat denna bok av Gillian Mckeith från bibblan och läst klart den. Jag tittade lite på programmet då och då och upptäckte att de alltid rekommenderade ekologiskt mat och fri från konserverings- & arommedel och smakförstärkelse osv precis som i boken Den hemlige kocken så jag blev nyfiken och bestämde mig för att kika i den. Även om den inriktas sig mest åt personer som har problem med vikten är det en läsning som är bra för alla, vi alla behöver näring! Vissa saker är lite överdrivna för mig, för många kapslar med vitaminer osv. sånt tror jag inte på men att vi behöver äta mer frukt och grönt var inte så konstigt. Frukt skall man äta ensamt, maten skall inte vara för kall eller för varm, man skall inte dricka när man äter osv. Lite tips för att förbättra min kost fick jag och jag tror att jag kommer att må mycket bättre av det. Som sagt, jag har tappat två kilo utan att märka det och det blev så när jag började läsa boken! Man skall inte ta allt på för mycket allvar av det man läser men det finns vissa bra tips som gör att vi kan må bättre utan att behöva kämpa för hårt. Jag kan rekommendera alla att kika igenom boken och välja ut den som passar en bäst. Som sagt, hon vill att vi skall avstå från mycket, ingen rött kött, inga mejeri produkter, ingen bröd, inga kakor, ingen socker, inga godis...det är väl mycket! och ni har sett från min blogg att jag har gjort glass, bakat mm. och jag har inte haft några problem att äta det heller!

IN ITALIANO
Ho letto questo libro, "sei quello che mangi" e ho trovato ispirazione a cambiare alcune cose nella mia alimentazione che ora è più completa. Le basi sono mangiare più frutta e verdura, preferibilmente ecologiche / biologiche e guardare sulle liste di ingredienti e lasciare tutto dove è incluso qualche numero E ed altre porcherie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback