Äntligen hemma!

Jag lyckades komma hem ikväll, jag kom inte med den bussen som det var planerat...det var flera km kö och bara en buss så jag fick vänta 45 minuter till och då var bussarna tillbaka, en del av dem och jag kunde ta den första som åkte hem! Jag lyckades komma hem till precis den tid jag trodde eftersom om jag hunnit med först bussen hade jag fått en längre resa och blivit tvungen att byta till ett annat buss! Nu behövde jag inte det! Jag hoppas att det löser sig och att strejken inte fortsätter. Jag skall inte jobba nästa veckan men jag behöver ta mig till stan!
Jag fick också den bästa presenten...någon har bakat jättegoda kakor åt mig!


IN ITALIANO
Finalmente sono riuscita a tornare a casa, lo sciopero fa una pausa per il fine settimana e speriamo che la proposta fatta venga accettata altrimenti riprende martedì! Sono stata fortunata oggi dato che non sono riuscita a prendere l'autobus che dovevo prendere se lo sciopero continuava, c'erano km di fila ed io sono arrivata 15 minuti prima della partenza! Troppa gente per un solo autobus! Ho aspettato 45 minuti poi finalmente è arrivato il mio solito autobus! Oggi era anche il mio ultimo giorno di lavoro, ora sono in ferie per 4 settimane e qualcuno é stato così gentile da farmi questi buonissimi biscotti. Pensavo di portarne qualcuno sul treno ma sono troppo buoni, una settimana non resistono!

Kommentarer
Postat av: allicen

:O vaddå någon har bakat? nu får du ju berätta mer!!! är det en hemlis vem du fått dom av eller levererades dom anonymt? jag vill veta!!! nyfiken =)

Postat av: chaos

Ingen hemlis! Jag fick dem av en annan person som är väldigt miljöintresserad!

2008-07-05 @ 10:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback