Tygnäsdukar!

image14

Min näsa rinner året om! På vinter när det är kallt men även på sommaren så fort jag går in i skogen eller i en nedkyld affär det innebär att jag är en riktigt stor konsument av näsdukar. Nu som jag inte får köpa plast har jag lite problem eftersom min näsa tänker inte sluta rinna bara för att jag bestämt mig att inte köpa plast! När jag var liten och bodde i Italien brukade jag använda näsdukar i tyg så eftersom jag snart fyller år så frågade jag pappa om han kunde skicka mig några, det gick bra med mina gamla om han hade kvar några. Han var så snäll att han gick och köpte dessa färgglada näsdukar åt mig, det är suveränt! Ja, tre stycken är inplastade men med tanken på hur mycket plast och papper jag kommer att spara i framtiden så tycker jag att det är helt okej. Jag måste erkänna att jag är förvånad att man fortfarande kan köpa sådant men riktigt glad över det. Här i Sverige vet jag inte alls var man kan köpa sådant, vet inte ens om det finns...



Kommentarer
Postat av: chaos

fick veta att det finns att köpa näsdukar i tyg, jättefina, handbroderade och riktigt billiga på second hand affärer!

2008-02-04 @ 10:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback