Sevetter i tyg

Denna helg är jag hemma och jag har inte så många planer förutom att jag skall städa mitt kök. Jag skulle hämta ett paket från pappa så pssade jag på att promenera och gå runt i lila staden. Jag gick in i ett par affärer för att titta, jag behövde inget särskild men ville gärna titta runt. Jag hittade dock dessa snygga servetter på rea som är 100% i lin och eftersom jag tänkt på att jag behövde några i någon vecka nu med den plastfria utmaningen så slog jag till och köpte 4 stycken.  Jag har ingen kökspapper hemma längre och vill inte köpa papperservetter med plast osv. så jag ville faktistik investera i några sådana så nu kan jag torka munnen och fingrarna när jag äter något kladdigt.image19

För några veckor sedan lånade jag en stickbok från biblioteket....med en massa bra tips...
image20

bland annat kan man sticka dessa fina ringservetter som jag funderar nu på att göra till mina nya...et dock inte om jag hittar plastfria små pärlor, de får vara i glas men det blir svårt! Jag visste dock inte att man kunde sticka med metall tråd! Boken är full med en massa otroliga saker som man inte hade en aning att man kunde göra.
image21

Kommentarer
Postat av: allicen

Vilka fina servetter!
Jag måste verkligen bli bättre på att använda tyg, inte bara för att försöka vara miljövänlig... det är ju sååå lyxigt!

Postat av: chaos

Visst är det supersnyggt med tyg! Det är bara ett plus att det även är miljövänligt!

2008-02-17 @ 11:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback