Salt & Peppar

Båda mina baskryddor är slut! Jag gick i stan förra veckan för att köpa ekologisk plastfri salt eftersom jag känner till en affär som har det. tänkte passa på och titta om de hade även peppar men en gång där...aj, stängd dörr, affären var stängd p.g.a. av en vattenläcka! Och jag som tagit mig tid att åka dit efter jobbet just för denna ändamål så är affären stängd! Vad besviken jag blev, minst sagt. Som tur gick jag dock in i en second hand affär som är precis i närheten av den andra affären och köpte en fin broderad näsduk! Jag tänkte ha en liten mindre och söt näsduk för de tillfälle jag skall gå ut. Det är lite pinsamt annars att ta ut en halvlakan som är lika färgglad som en clown när man är på restaurangen! Ni förstår vad jag menar, det är bättre att se ut som en stilig Ingrid Bergman än en pajas.

PS
Glömde att säga att jag fortfarande inte har någon salt eller peppar och väntar att affären öppnar igen. Som tur är bor en kollega i närheten av affären och skall skrika till när den öppnar igen. Jag håller tummarna på att det blir snart, maten smakar ingen vidare utan baskryddor!


Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

McDonald's har väl gratispåsar...

Postat av: chaos

Bra tips! Jag kan gå dit och ta några påsar medans jag väntar att affären öppnar. Små påsarna kan dock inte vara så miljövänliga...skall se om jag kan låna lite kryddor från mamma eller nåt!

2008-02-21 @ 11:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback