Klimatsmart mat

Den som trodde att jag skulle äta tråkig mat hade väldigt fel! Idag gjorde jag gnocchi alla romana, något jag älskar. Och istället för att ha min vanliga tomatsallad hade jag en sallad med morötter och vitkål och det passade utmärkt. Jag brukar inte ha någon dressing på så jag hade bara lite citron på!

image35

Egentligen gnocchi är pluralis, ni kanske känner igen det från en pasta sort, istället för att göra små runda gnocchi gör jag en hel, det sparar mycket tid och det blir lika gott. Dessa gnocchi gör man med manna gryn, mjölk, margarin, ägg och ost och man kryddar med salt, peppar och muskotnöt. Det är väldigt gott!

Kommentarer
Postat av: allicen

Haha!! sånna där gubbar har jag också =) fast svart och vit, men jag stör mig på att den svarta är gjort för salt och den vita för peppar, hur kan man göra så???

Postat av: chaos

Det låter lite fel men de kanske har tänkt att det är bättre med motsatser! Man ser att det kommer svart peppar från den vita...det är nog svårare att se salt komma ut ur den vita. Jag använder mina så sällan att jag inte kommer ihåg vilket som är vilket. Jag tror att det är salt i den vita och jag ser aldrig om det kommer ut nåt! Måste kika på det ikväll!

2008-02-28 @ 13:28:28
URL: http://fabulouschaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback