Paket!!!

Jag har fått paket från pappa, denna är den första av 4 paket...jag har bara fått denna än så länge, jag hoppas att inte alla kommer på en gång, då blir det lite svårt att hämta dem plus att de räcker längre om de kommer lite då och då. Förutom lite ätbara saker, julsaker som "panettone" och "torrone" ( italienska specialiteter man äter vid Jul ) var den full av garn, titta här!



Mycket rosa, brun och tre nystan var i ljusblå och mörkare rosa med lite mohair i sig...


den ljusblåa har jag redan börjat sticka med...jag kunde inte motstå detta!


Det känns som en riktigt stor Julklapp!

ITALIANO
Ho ricevuto il primo pacco dal mio caro babbo, oltre a cose buone come il panettone e il torrone mi ha mandato un sacco di lana della nonna e come vedete non ho resistito alla tentazione ed ho giá cominciato a lavorarla! Questa volta la qualità è migliore del solito per non parlare dei colori che mi piacciono veramente molto anche se con il rosa salmone che si vede nella prima foto ancora non so cosa fare...ma non ho mica bisogno di decidere subito!

Kommentarer
Postat av: allicen

Va snyggt det cerisa garnet är! älskar sånna färger :) Har du funderat på vad du ska göra av det?

Postat av: chaos

Jag tycker också att den är riktigt fin men vet inte ännu vad jag skall göra, det är bara 150 gr men något skall göra, kanske en bolero eller nåt!

2008-12-29 @ 09:07:49
Postat av: Samtal från min trädgård

Vilken tur du har som får paket av pappa, och med garn i! Tänka sig att du kommer att få 3 paket till...!

2008-12-30 @ 09:32:59
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: chaos

Jag är väldigt nyfiken, jag hoppas att ett paket kommer idag så att jag kan hämta den...Garnet kommer från min farmor, hon köpte väldigt mycket garn under åratal och nu har hon inga kraft längre att jobba den. Eftersom jag är den enda som tycker om handarbete får jag det hela men oftast är det akrylgarn men alltid garn!

2008-12-30 @ 10:54:31
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos...ohh så härligt paket du fått och vilka fina garner,,nu har du att göra saker av.God mat med italienskt vad mysig. God fortsättning på det nya året då se ju att det har börjat bra hos dig!

Postat av: Filifjonkan

Hej igen Chaos skulle skriva kommentar om ditt paket nr 2 men servern hittar inte sidan??????Jag skriver här med då. Det var väl härligt att du fick så fin present som väskan och plånboken och garn med nu har du mera grejor att stick och virka... du gör så fina grejor ju! Hoppas du har lika vackert väder borta hos dig som det är här strålande sol men kallt.

Ha det så bra

Postat av: Filifjonkan

Hej igen Chaos skulle skriva kommentar om ditt paket nr 2 men servern hittar inte sidan??????Jag skriver här med då. Det var väl härligt att du fick så fin present som väskan och plånboken och garn med nu har du mera grejor att stick och virka... du gör så fina grejor ju! Hoppas du har lika vackert väder borta hos dig som det är här strålande sol men kallt.

Ha det så bra

Postat av: Samtal från min trädgård

Även jag har försökt lämna kommentar, men den fungerar inte, så det får bli här i stället. Du har ju tur du att igen få paket.

Jag har läst lite mera på din blogg från tidigare och har kommit på att vi har varit på samma stickcafé i N-e. Jag visste inte att det var din mamma, som höll på med de fina pulsvarmarna. Tyvärr blev det inte någon fortsättning, men man kanske kan göra som i Stockholm: samlas på ett café, köpa fika och sticka?

2009-01-02 @ 20:49:10
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Chaos något är fel på din blogg har försökt nu flera dagar att koma in på ditt sista inlägg men det går inte det står bar at sidan inte finns felmeddelande 404 du vet. Se om du kan göra något åt det kanske ?Kramis från mig

Postat av: chaos

Jag har också sett att det blir ibland fel med meddelande. Jag tog mig väldigt långt tid att få upp själva inlägget men jag hoppas blogg.se skärper sig lite och det blir bättre. jag skall göra ett nytt inlägg ikväll så får vi se!

2009-01-07 @ 15:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback