Öl



Jag är nästan nykterist, inte av någon princip men av hälsoskäl. Alkohol brukar för det mesta vara en plåga för min kropp, det känns som att en gift strömmar bland nervsystemet så fort jag tagit en klunk. Jag klarar av ett glas vitt vin men ingen rött fungerar, vissa spritsorter är jag väldigt förtjust i men avstår just p.g.a. konsekvenserna. Idag testade jag denna alkoholfria öl från Carlsberg. jag brukar inte dricka öl men tyckte det var lite kul att testa en alkoholfritt variant och jippy för mig för att jag inte får ont i kroppen av den! Nu har jag något att hålla när andra dricker öl! För min del smakar det öl men den är tydligen lite blaskig för en riktigt öldrickare! Jag är bara glad att varianten finns!
Min favorit öl fortsätter dock att bli kriek, körsbärölet jag upptäckte i Belgien, uhm vad sött, smakar mer som saft än öl vilket passar mig utmärkt!


ITALIANO
In genere non bevo alcolici, più per conseguenze di salute che per altro. Quando bevo alcolici mi basta un sorso per sentire il dolore spargersi per tutto il sistema nervoso quindi di solito faccio a meno di berne. Ho provato ora per la prima volta una birra analcolica e per mia contetzza niente dolore! Siccome in genere non bevo per me questa birra va benissimo anche se un intenditore direbbe molto meno! La mia birra preferita rimane comunque la Kriek ( birra alla ciliegia ) che ho scoperto in Belgio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback