nya inköp till hemmet!

I helgen blev det många nya inköp till hemmet. Även om jag har en massa skräp så jag måste bli av med har jag saknas basgrejer till lägenheten och eftersom jag satsar på att förbättra den var det dags att få upp mitt standard. Förutom ny TV blev det en ny bäddmadrass och skydd. När jag köpte madrassen till min säng bodde min syster med mig, hon vill ha en superhård säng och jag en mjuk...vi kompromissade och köpte en medium som dock är fortfarande extrem hård! Jag behåll min lilla bäddmadrass och köpte till en liten så att det blev som två sängar i ett. Jag tänkte i många år att köpa en riktigt mjuk bäddmadrass men det blev aldrig av. Min syster bodde hos mig i 6 månadet för flera år sedan, vilken påverka! Jag skall få min nya bäddmadrass nästa veckan! jag längtar efter att få sova i den. Något annat jag saknat är en skohylla - och jag som har så många skor! än så länge har det inte blivit några inköp som förändrar stilen på hemmet så jag kommer senare med lite bilder när man kan se någon skillnad!

ITALIANO
Questo fine settimana ho fatto qualche spesa per la casa, naturalmente ho fatto visita al famoso IKEA e sono stata abbastanza brava nel trattenermi e non comprare un sacco di cose inutili! Le mie compere per ora non cambiano l'aspetto dell'appartamento quindi non ci sono foto. Ho comprato un materasso, qui in Svezia si usa avere il materasso come in Italia però poi sopra c'è un materassino sottile ed è quest'ultimo che ho comprato. Il mio materasso è molto duro e volevo qualcosa che lo ammorbidisse in modo da dormire piú comodamente. Il materassino mi arriverà la prossima settimana e non vedo l'ora di farci una dormita sopra!


Kommentarer
Postat av: allicen

Får ingen ordning på min blogg så jag skriver receptet här!



9 dl havregryn

3 dl socker

3 tsk bakpulver



Rör ihop och tillsätt 250g smält smör, blanda samman och låt svälla i 10 minuter.

Fördela i en långpanna (blir ett ganska tunt lager) och grädda 15min i 200 grader.



Skär kakorna när dom svalnat lite (jag använder en sån där grej man delar deg med) och låt dom sen ligga kvar för att kallna.

Postat av: chaos

Tack så mycket! Jag skall prova receptet nu i helgen eller kanske redan ikväll eftersom jag blev så sugen! Jag kommer sedan att översätta receptet på italienska om det är ok med dig? kram

2008-08-19 @ 10:07:32
Postat av: Hanneles paradis

Härligt med mycket skor :)

2008-08-20 @ 16:06:15
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: chaos

Det är bra att ha många, då blir det inte lika utslitna men jag har märkt att det finns vissa jag använder oftast! De får finnas på den nya skohyllan!

2008-08-20 @ 16:47:25
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback