Making history



På min födelsedag fick jag denna bok i present av en kompis och nu äntligen över semestern hade jag tid att läsa den. Den är ganska tjock nämligen eftersom den är delad i två böcker. Första boken tyckte jag den var lite tråkig men den behövs för att kunna gå vidare och förstå något av del nummer 2. Andra boken var rolig och spännande! Det som jag tycte var tråkigt i början var just att boken handlar om Hitler och nazismen och jag har blivit lite trött på det i skolan men denna bok är väldigt annorlunda. Vad skulle det hända om Hitler aldrig blev född? Hur skulle vår värld se ut? Stora frågor som ger oss en bild på hur svårt det är att göra om historien ( något i typen filmen The butterfly effect  om ni förstår vad jag menar! ). Läs gärna denna bok när ni har tid och klarar ni av att läsa del 1 så lovar jag att del 2 kommer att gå mycket fortare! Boken har så klart redan gått vidare till någon annan.

ITALIANO
Mentre ero in Italia ho finito di leggere questo libro che mi ero portata dietro. Si tratta di un libro piuttosto grosso diviso in due parti. La prima parte è un po' noiosa ma serve per poter capire la seconda parte che è molto divertente. Quello che ho trovato un po' noioso é che il libro tratta del solito argomento sul nazismo ed Hitler ma la parte interessante ed innovativa è che nella seconda parte si ricrea un'altra storia. Il punto focale è come sarebbe la nostra vita, la nostra storia se Hitler non fosse mai nato? Sarebbe meglio o peggio? Il libro tratta un po' l'argomento trattato dal film Butterfly effect di qualche anno fa. Lettura comunque divertente ed interessante e se mai vi capita in mano questo libro non lasciatevi intimidire né dallo spessore né dalla prima parte noiosina! Naturalmente ho già dato via il libro a qualcun'altro!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Ja böcker det är många i omlopp just nu Har precis läst ut Viveca Lärns Den blå vänthallen och börjat på Arturo Paasolinnas Snablar. Kände för att läsa lite roligt nu ett tag Läste ju en trilogi nyligen jobbig och så tjocka böcker så det var inte klokt,Visst är det bra när man kickar vidare . Min mor skall få denna sen skickar hon den vidare i sin tur med.Ha det så bra idag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback