L'esprit de vengeance

Jag har äntligen läst klart en bok på franska L'esprit de vengeance av Christophe Donner. Jag blev överraskad, det lovas att vara en bok om något men det är den inte alls och det är bara när boken öär nästan slut som man upptäcker att det inte alls kommer att betraktas det som lovats i början. Det är en mycket annorlunda bok än vad jag tidigare läst och jag tyckte det var kul att bli lurad på ett sådant sätt som läsare, det har jag aldrig varit med om tidigare. Det var med ett leende jag avslutade boken. För den som önskar veta lite mer kan jag bara säga att det handlar om en ung homosexuell fransman som åker till Sicilien för att skriva en bok om sin farfar. Hans resa blir en inre resa där han upptäcker sig själv för att hitta sin farfars berättelse. Intressant läsning för den som har ett öppet sinne och inte blir för besviken av att läsa en annan historia än den som lovats!

ITALIANO
Altro libro letto é L'esprit de vengeance di Christophe Donner...un libro che mi ha molto sorpreso e presa alla sprovvista. Mi aspettavo una storia ed invece me ne è stata regalata un'altra. Solo verso la fine mi sono arresa ad aspettare la storia che mi era stata promessa e la cosa mi ha fatto sorridere. Libro carino e particolare che tratta di un giovane ragazzo francese gay che va in Sicilia per scrivere un libro su suo nonno poi quello che succede dovrete leggerlo nel libro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback