när inget går som planerat!

På jobbet gick allt väl idag men sedan....Jag skulle in till stan eftersom min hudkräm är slut och jag ville köpa en plastfri ekologisk variant. Jag åkte först till stället som inte hade det förra gången men som var på väg att få något....uhm, det har gått över en månad och det hade fortfarande inte kommit. Jag tog då en promenad till den andra stället som visste att de hade. Ja, det hade samma variant jag köpt tidigare men tänkte testa en annan....ja, de hade en testburk av något som var röd palm olja. Jag ville lukta på den så jag öppnade testet och förväntade mig att den skulle vara av samma fasta form som de krämer jag köpt tidigare i den serie men oops, så var det inte och hela min jacka blev orange! Jag var helt täckt med den flytande olja och ropade för hjälp som kom omgående. de hjälpte till att torka av mig lite men hur skulle jag få bort färgen från jackan visste jag inte och det skulle ta mig en timme att komma hem! Jag fick tips att jag skulle lägga jackan i blöt med shampo så fort som möjligt....fast det är inte så man hanterar en oljefläck. På bussen kom jag på hur man gör med olja, man tar kropps puder på, det gör min pappa jämt när han steker något och det sprättlar på hans kläder. Jag smssade honom och ja, det är kropps puder som gäller så min jacka är nu riktigt inpudrat! Han berättade att jag skulle göra om proceduren och om det inte var borta i morgon skulle jag ta den till kemtvätten! Jag kom hem senare, fick ta hand om jackan och lagade mat senare. När jag tände på datorn så fungerade inte den inbyggda kameran och det tog mig 15 minuter att komma in för att göra ett inlägg! Det konstigaste? jag är glad och bryr mig inte så mycket! Jackan var inte min favorit och den hade jag fått begagnad så det är inte hela världen att den blev smutsig, synd men inte något förargligt. Jag uppdaterade och startade om datorn och nu fungerar kameran. Jag gjorde couscous så det gick snabbt och till slut är jag här! Jag fick inte tid för att göra det jag tänkt mig men det är okej, jag kan göra dessa saker en annan dag! Allt handlar om vilken inställning man har och idag har jag en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

jag aktar mej för att öppna flaskor och burkar i affären....

Postat av: chaos

Jo, det låter smart! jag kommer inte att göra det i framtiden!

2008-04-08 @ 10:47:09
URL: http://fabulouschaos.blogg.se
Postat av: Filifjonkan

Hahah..hej du tappra människa vilken dag. Men skönt att du inte gick i ån eller något,,skrattar igen Tråkigt med din jacka men kanske så går det bort. Håller alla tummar jag har (och de är många).
Men som sagt
nästa gång så be expediten öppna burkarna så slipper du kladda ner dig. Inte så kul att sitta på en buss indränkt i olja eller kanske var det pendeln du åkte,,jag menar att det är rätt låg mysfaktor på det Filifjonkan skänker dig en stjärna i kanten,,:))

2008-04-08 @ 16:25:11
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Oh vad snällt Filifjonkan! Ja, det var lustigt att gå runt i stan och sitta proppfullt i en buss med en stor fläck på bröstet men det gick. Många tittade men det var inte mycket man kunde göra åt saken så det var bara att le och se glad ut!

2008-04-08 @ 16:31:56
URL: http://fabulouschaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback