Livets aviga och räta

Nu har jag läst klart två böcker, äntligen händer det något! Jag hade lånat både från biblioteket här och det skall bli kul att lämna tillbaka dem under dagen!
image107 Jag har läst klart denna bok av Kate Jacobs och det var kul att läsa något som inte var en deckare för en gång skull! Jag tyckte mycket om boken som är en roman med en viss präglan av stickning och stickkafé vilket var roligt! det var första gången jag läste något liknande och tyckte att författaren har lyckats bra med berättelsen! Boken är väldigt roligt, i slutet blir man lite ledsen eftersom allt går bra i slutändan för alla än huvudpersonen men så är livet. 80% av boken är faktiskt rolig så jag rekommenderar boken och inte bara för dem som gillar att sticka!

Den andra boken jag läst klart är den en bok som ingick i min utmaning. egentligen skulle utmaningen tagit slut redan i måndags men eftersom jag inte hunnit läsa klart boken förlängde jag utmaningen i en vecka. denna veckan skall jag syssla med Downshifting och sedan är jag tillbaka till en ny utmaning.
image108Jag rekommenderar denna bok till alla för man får riktigt många bra tips, sådana som man inte tänkt på förr och som man inte hade en aning om att det var bra. T.ex. när man lagar mat, ta ut alla ingredienserna så slipper du inte bara kladdet men du kanske öppnar kylskåpet bara en gång istället för flera! Charter resa är tydligen klimatsmartare än reguljär flyg, visste ni det? Jag har börjat använda mig av dessa tips som att dra ner persiennerna nattetid även i andra rum och ladda min mobil och ipod endast på dag- eller kvällstid när jag är hemma istället för att låta den laddas på nätterna osv. Det finns många bra små knep som inte är så svåra att genomföra!

Kommentarer
Postat av: Jelena

Den där klimatsmart boken borde jag ta och köpa!

Postat av: chaos

Den är riktigt bra, jag önskar nästan att jag fick köpa böcker för den är nästan som en liten bibel!

2008-04-23 @ 20:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback