Den hemlige kocken

image113

Jag har läst klart denna bok och oh my! Jag trodde att mat var mat men så är det inte och det sämsta var att få veta att inte ens ekologiska KRAV märkta varor klarar sig mot granskningen av ingredienserna. Man skall se upp för alla E nummer, speciellt E 621 den är tydligen en fara för hälsan! Men man skall också avstå från alla aromämne, smakförstärkare mm. Se upp folk helt enkelt! Jag har redan slängt bort min citronpeppar men skall tänka på att titta ordentligt på ingredienslistorna när jag handlar min mat. Jo kortare listan desto bättre! Jag tipsar er alla att läsa boken så att ni inte blir lurade av det ni äter! Jag undrar om inte detta har påverkat alla konstiga sjukdomar som dykt upp nu explosionartad! Det som är bra också i boken är att det finns en riktigt bra säsongguide över grönsaker och frukt ( jag haft lite svårt att hitta en sådan när jag skulle vara klimatsmart ) och en lista över de ställe man kan lita på att få riktiga varor! Jag vill inte äta vaniljsmak från kodynga, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback