nåt till mig!



När jag hade besök från Italien i februari fick jag 4 nystan pom pom garn, jag har aldrig använt sådant garn tidigare, inte riktigt min grej men jag är nöjd med resultatet! Varmt och gosigt blev det. jag stickade enligt beskrivningen på ett gammalt nummer av tidningen Allt om handarbete, beskrivningen är för en löskrage vilket var tanken. Den enda skillnaden är att man behöver två knappar, jag köpte två men insåg när jag provade var de skulle sy att kragen hade blivit för tjockt framme eftersom den skulle bli dubbelt så jag bestämde mig för att endast använda en knapp och så blev det som en sjal! Riktigt skön är den kan jag säga!

ITALIANO
In febbraio i miei ospiti di San Marino mi hanno portato 4 gomitoli di lana pompom e ne ho fatto questo caldo scialle. In realtà doveva essere una specie di sciarpina con due bottoni ma facendo le prove veniva troppo grosso sul davanti dao che andava messo doppio percui ho deciso di mettere un solo bottone ed eccone il risultato del quale sono veramente contenta. Lo scialle è pratico, comodo, caldo e molto bello a mio parere, voi che ne dite?

Kommentarer
Postat av: elin

fin blogg!

kika gärna in på min blogg, det skulle uppskattas! :)

Postat av: Kerstin

Snygg sjal. Jag har också stickat i det garnet. Kul att sticka med och resultatet ser "köpt" ut. Roligt att se att du hinner med så mycket trots Liam.

2010-04-19 @ 08:24:40
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: chaos

Kerstin: Tack så mycket! Det känns inte riktigt som att man hinner med så mycket men jag försöker fortsätta lite så att inte just allt tar stopp. Jag tror att Liam senare kommer att uppskatta detta! Kramis

2010-04-19 @ 14:57:39
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback