lite om allt!

Stickträffen i söndags var riktigt trevligt, det var skönt att komma in i rutinen igen och kul att träffa andra som gillar att sticka. Jag påbörjade denna halvvante till min sambo, tycker det är rätt läckra! Jag hittade mönstret på ravelry och fundera om jag inte skall ha ett par själv senare...



Stickningen går dock lite sakta, järnbristen känns...jag vill sova jämt men jag hoppas bli lite bättre nästa veckan. Jag skall nämligen på behandling och få järn i droppform, inte så roligt men om det gör att jag mår bättre är detta bra! Ett annat anledning till att min stickning går sakta är att jag fått någon syndrom på händerna, de pirrar och jag har inte så mycket känsla i dem så på nätterna ser mina händer ut så här:



de ville att jag skulle använda skenen även när jag stickar men det går inte att röra handleden vilket gör det omöjligt så jag bara sover med dem! Men obehågliga är dem!

ITALIANO
Mi sono trovata bene al knitcafé di domenica, è sempre bello incontrare e sferruzzare con gente che ama fare lo stesso! Io ho cominciato questi mezzi guantini per il mio tesoro, mi piacciono moltissimo e sto pensando di farne un paio anche per me più avanti. I miei sferruzamenti procedono però molto lentamente in questo periodo, la mia anemia si fa sentire, vorrei sempre dormire. Cominque lunedì farò una cura, una flebo che dovrebbe farmi sentire meglio, speriamo bene! Un'altra ragione sono le mie mani, un pochino gonfie battono su un nervo che fa sentire un certo formicolio e riduce il tatto percui devo dormire con queste specie di stecche...molto scomode però un pochino funzionano! Speriamo di stare meglio presto!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Har hört fler gravida som haft problem med händerna på nätterna... hoppas att det är ett övergående bekymmer så du slipper ha det så hela tiden!

Postat av: chaos

Tack Allicen! Jag hoppas också det går över. Man har dock skenan på nätterna så att det skall hjälpa till men det är mest på dagen känslan blir förvrängd. Mina händer har inte svullnat så mycket heller, det är knappt synligt, det är bara ringarna som visar att de inte kommer in längre men så svullna är de inte. Jag håller ut, snart kommer jag få en fantastisk unik liten bebis! kramis

2009-09-10 @ 20:12:30
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: DA

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=3117&artikel=3077328



Torsdag 10 september

Handarbete

Handarbete är något som sysselsatt människan sedan urminnes tider - många gånger av nödvändighet, andra gånger för att det är så lustfyllt. Vad gör du med händerna? Täljer, svarvar, tvinnar, kardar, smider, broderar eller väver du? Förvaltar du en kunskap som gått i arv i generationer? Eller har du funnit denna sysselsättning för dina händer helt på egen hand? Är det en rofylld aktivitet? Ägnar du dig åt den av estetiska skäl? Pysslar du på i din ensamhet eller i grupp? Oavsett vilket - ring till Stina Wollter och berätta om en folkrörelse större än själva livet!

2009-09-10 @ 22:18:36
URL: http://asperger.blogg.se/
Postat av: DA

Lite sent, jag vet, men man kan lyssna på programmet i efterhand. Jag tänkte att det kanske intresserade dig.

2009-09-10 @ 22:20:19
URL: http://asperger.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Karpaltunnel syndrom? Trist!



Att vara gravid är lite att lära känna sin kropp på nytt. Halvvantarna ser fina ut, hoppas du mår bättre snart

2009-09-11 @ 17:05:33
Postat av: Samtal från min trädgård

Usch låter inget bra! Synd att jag inte kunde vara med i söndags, men det blir ju ett tillfälle igen den 20. såg jag. Hoppas att jag kan då.

2009-09-13 @ 07:27:35
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: liene

Hej! Hoppas att det går över.Det är ju inget roligt att inte känna allaeller några delar på sin kropp...

Ta det lite lungnare med stickning-det kommer väl flera tillfället för det!

2009-09-22 @ 07:25:44
URL: http://garnochannat.blogspot.com
Postat av: chaos

Tack Liene! Jag tar det lite försiktigt men man är alltid sugen på att sticka något! kramis

2009-09-22 @ 15:39:09
Postat av: Jessica Alm

Ciao Jenny!!!

Det var länge sen! Hittade din blogg...

Vad roligt att höra att du ska bli mamma! Så spännande! Själv har jag en liten tjej på snart 3,5 år och väntar faktiskt också på en liten till lagom till jul/nyår... så det verkar som om vi ska ha ungefär samtidigt... Vi kanske ses hos barnmorskan... Ha det bra, Jessica

2009-09-22 @ 22:48:00
Postat av: chaos

Ciao Jessica! Vad hemskt roligt! Jag skall försöka ringa dig i veckan, det var så himla länge sedan! Stor kram!

2009-09-23 @ 10:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback