garn garn garn...



Det var lite tufft att gå runt med stora magen men titta vad som fick följa med hem! Jag fick en DROPS tidning helt gratis på NYSTA där jag även köpte en Zauerball, den multifärgade garnet. Jag tyckte den såg så läckert ut att jag inte kunde motstå 120 kr för 100 g så det blev bara en nysta men den är hela 420 m så någonting lär det bli! Sedan köpte jag hela 4 nystan av M&K ECO multiull, alltså, det var rea, bara 20 kr nystan så jag köpte lite; det är garnet som är lite brunt melerat.  Sist blev det denna härva från SVALAN, ett garn med aloe vera, jojoba olja och vitamin E, så mjuk...den fick så klart komma hem till mig, 50 g=500 m à 65 kr. Jag är så klart mycket nöjd! Tanken var egentligen att jag skulle få köpa garn på festivalen endast om jag hade arbetat upp det jag köpt gången innan och om jag hade sålt något för pengarna...så blev det inte alls men ibland måste man väl njuta!

ITALIANO
È stato un po' faticoso girare per la fiera con il pancione ma sono veramente contenta di esserci andata. Questi sono stati i miei acquisti, una lana morbidissima, chiamata elegant con dentro aloe vera, vitamine E e olio di jojoba ( la lana azzurrina ). La lana coloratissima viene dalla Germania, i colori mi hanno affascinato quindi non ho resistito alla tentazione. Poi ho comprato 4 gomitoli di lana ecologica, era in sconto e costava pochissimo! Naturalmente per essere la Svezia, la lana costa molto meno in Italia! Il giornale mi è stato invece regalato e ci sono delle cosine che non mi dispiacerebbe fare...vedremo! Riuscirò a lavorare il tutto per la prossima fiera? Ancora non sono riuscita a lavorare tutta la lana presa alla fiera scorsa ma mi sto dando da fare!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Jasså, lite fick följa med dig hem! Undrar hur vi får det i morgon, det skrivs lite dåligt om det redan, så vi får väl väpna oss med tålamod.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback