stickcafé på En Liten Smula



Idag är det stickcafé kl. 14-16, jag tror att vi blir några flera idag. Tidigare har vi bara varit 3 stycken men vi skall se om vi är några flera idag på den internationella kvinnodagen!
Jag jobbar på denna, en sjal i entrelac med två olika lila, sjalen växer men inte lika fort som jag hade hoppats. Jag vill egentligen bli klar till fredag men jag tror inte att jag kommer att hinna med detta, speciellt med tnken på hur många trådar det blir att fästa...jag gör dock ett försök och vi ser hur mycket jag hinner!

ITALIANO
knitcafè oggi nella nostra piccola cittadina, speriamo di essere più di tre! In genere siamo in tre quindi...vedremo dato che la voce si è un po' sparsa oltre al fatto che oggi é il giorno delle donne...AUGURISSIMI A TUTTE!
Io lavorerò su questo scialle che cresce ma non abbastanza velocemente dato che volevo averlo finito per venerdí...io intanto ci provo ma non credo di riuscire a finirlo, anche con tutti i fili!!!! Che lavoro!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Ja, den är så snygg! Tur att jag fick titta på den på riktigt och känna på den. Tack för senast!

Postat av: chaos

Tack för senast du med! Hoppas personen som skall ha den också tycker den är snygg!

2009-03-09 @ 08:34:06
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Oh milda makter så fin alldeles underbara färger och mönstret gillade jag skarpt. Vad du är duktig med att sticka.Kram på dig och hoppas ni blev många där då,

2009-03-09 @ 10:05:32
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Hej Filifjonkan, vad du är snäll! Jag tränar lite på entrelac mönster för att sedan sticka en sjal till mig med en effekt garn i ekologisk bomull. Mönstret är fin men det blir en massa trådar att fästa vilket det inte händer med effektgarn som byter färg av sig självt! Vi blev bara tre även denna gång, vi får hoppas att det blir flera nästa gång men det är ändå riktigt trevligt! Ha en bra dag!

2009-03-09 @ 10:41:06
Postat av: Filifjonkan

Aha ja å är ju effektgarnet betydligt bättre att sticka med och slippa fästa alla dessa trådar. Ja folk kanske inte har förstått att ni har stickcafé där ännu det kommer nog flera kanske när det blir lite varmare ute med. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback