kan hobby försörja sig själv?

I år har jag denna utmaning, kan min hobby, rättare sagt då min stickning försörja sig själv? I slutet av varje månad eller i början på ny månad rättare sagt skall jag göra en liten kalkyl så att alla kan se.

Facciamo un po' di conti e vediamo se gli sferruzzamenti riescono a mantenersi da soli questo mese: Febbraio

Februari

1/2 Pärlor                     -40 perline
10/2 kassabok             -28 libro conti
11/2 grön sjal             300 scialle verde
23/2 grön sjal             250 scialle verde
24/2 stickmarkörer    -60 segnapunti

totalt= + 422 kr (ca 40 euro)

Det var inte så dumt så länge. Nu har jag i alla fall lite pengar till syfestivalen men kan det bli lite mera? Jag har en månad på mig innan festivalen. För tillfälle är jag rätt nöjd men jag kommer nu att ha mindre tid till stickningen så vi får se hur det går! Än är det plus!

Questo mese mi va bene, sono prorpio contenta. Ho guadagnato qualcosina in modo da poter poi fare qualche acquisto alla fiera in Aprile. Sono proprio contenta ma ora avrò sempre meno tempo per gli sferruzzamenti quindi si vedrà se riesco a guadagnare ancora qualcosina questo mese.

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Vilken tur du har! Det är just det att få det såld, som är det svåra. Undrar vart jag annars ska lägga dem, alla mina sjalar?

Postat av: chaos

Jag tror inte du skall oroa dig, du kommer att få de sålda när det blir lite varmare...det är väldigt praktiskt att ta med sig en sjal när man går ut! Jag hade tur att min såldes direkt och att jag fick en beställning på en exakt likadant. Jag jobbar nu på en annan sjal som jag fått beställning på av en väninna! det kommer skall du se! Kramis

2009-03-02 @ 21:52:28
Postat av: Filifjonkan ..

Hej Chaos. Kassaböcker är bra där ser man ju verkligen hur läget är. Tycks gå bra för dig. Men du stickar fint så det är inte så konstigt. kram på dig.

2009-03-03 @ 10:55:13
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Filifjonkan ..

Hej Chaos. jaha så dina katter har vant sig nu att sova i rummet. Ja de är envisa och vill inte så gärna ändra sina vanor men det går om man är envis Min Titti gav sig om sin kudde hon kröp ner hos mig istället och Pysen sover vid min ben .Men han går upp och går ut vid 04tiden var morgon och återkommer vid 8 tiden ungefär Gud vet vad han gör då jagar antagligen,Ha det så bra idag du med.

2009-03-04 @ 09:18:53
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback