bikupa till hemlösa!



Det har varit lite långa dagar här och därför har det varit lite tyst på bloggen men jag har stickat på. Det här är min stickning till hemlösa, förra gången gjorde jag en mössa så denna gång satsar jag på en bikupa! Nej, jag stickar en halsduk på rundstickor så att den blir dubbel, dubbel så varm och eftersom jag skall sy ihop kanterna kommer man inte se avigsidan vilket alltid kan vara lite ful på en halsduk när man stickar mönster med olika färger. Jag är redan kär i den och skulle vilja ha den till mig själv, den blir ganska häftig...kan ni tänka er med en brun läderjacka? Jag får nog visa er när den är klart men den blir kul! Hoppas den kan värma och göra någon glad!

ITALIANO
Giornate lunghe ma i miei sferruzzamenti continuano. Questo è il mio progetto per i senzatetto questa volta. L'altro semestre ho fatto una beretta ed ora sto facendo...un alveare per le api...NO! Sto facendo una sciarpina sui ferri circolari, in questo modo la sciarpina è doppia ( segreto di mia sorella in realtà! ), quindi più calda ed inoltre una volta cucite le estremità si potrá usarla senza dover pensare al diritto e rovescio. Il rovescio di solito non è bellissimo quando si lavora con due colori ed in questo modo non si vedrá proprio niente del rovescio! A me piace veramente molto, vorrei tenerla per me, potete immaginarvelo che effetto su una maglia bianca ed una giacca di pelle marrone? Ah, dovrò farne una anche per me se la lana basta!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Men Chaos oj oj så fin den är Bikupa skrattar ja det ser den verkligen ut som. Det blir snyggt med en brun jacka till precis som du sa. Kram

Postat av: Samtal från min trädgård

Den är ju jättefin. såg Leila på landet på tv i går, där hon var och kollade på hur man gör honung.

Var du på caféet i går?

2009-03-12 @ 10:51:05
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: chaos

Filifjonkan: visst ser den ut som en bikupa! hehe! Jag hade först inte tänkt på det men dessa färger! Allt gott och stor kram!



Samtal: Tack! jag var på caféet igår, vi hade ganska roligt igår! Tyvärr blev det inga sjalar sålda, hon hade sålt ett par vantar och en mössa...men som sagt, jag tror det är lite tidigt för sjalar, du kommer att få många sålda i April och Maj tror jag! Kramis

2009-03-12 @ 12:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback