stickningskrisen är över!

Tack vore Samtal från min trädgård är stickningen räddad! Jag var i stort behov av stickor nummer 5 1/2 som jag inte har och funderade över att köpa några stickor på Tradera och till min förvånad blev jag riktigt arg! Ja, de stickor jag ville ha hade utropspris på 5 kr så jag lade ett bud på 20 kr för att ha marginal...för första gången hamnade jag på reservationspris vilket var helt nytt för mig. jag har inte köpt något på tradera på ett tag men aldrig fått uppleva detta. Ja, utropspriset är 5 kr men inte ens med 20 kr kan du få ett riktigt bud! Jag undersökte detta och när jag tittade på de andra auktioner där många stickor var inblandade upptäckte jag att den personen som försöker sälja de stickor jag ville ha skulle nämligen köpa alla stickor! Detta innebär att personen köper alla stickorna och säljer dem på ett högre pris! Det kändes riktigt taskigt och jag förstod på en gång att det inte fanns någon som helst vits att vara med i spelet! Jag frågade då runt om någon kunde låna mig de stickor jag behövde och Samtal från min trädgård kom till min räddning så nu kan jag avsluta min hemliga projekt!

ITALIANO
la crisi è passata! per il mio progetto segreto avevo assoluto bisogno dei ferri numero 5 1/2, ferri che non possiedo. Avevo quindi pensato di comprare alcuni ferri su ebay, di solito se ne possono comprare molti a basso prezzo e ce n'era un gruppetto che mi interessava in quanto c'erano più numeri che non avevo. Il prezzo di partenza era di sole 5 corone ( 50 centesimi ) e naturalmente mi sono data da fare per acquistarli con 20 corone...ho scoperto però cose che non sapevo. Il programma permette di mettere come prezzo base una cifra molto bassa ma che in realtà non vale nulla perchè se lo si desidera si può scrivere completamente un'altra cifra ( molto piú alta ) come cifra minima per la vendita. Io non ho raggiunto questa cifra quindi, anche se sono l'unica interessata non ho vinto l'asta! La cosa mi ha incuriosito e sono andata a vedere le altre aste con diversi ferri e mi sono accorta che la stessa persona che vendeva i ferri che volevo comprare stava comprando tutti gli altri ferri! Il che significa che la persona interessata compra tutti i ferri e poi li rivende ad una cifra più alta! Mi sono incavolata ed ho capito al volo che i ferri su ebay me li potevo scordare. Ho chiesto quindi in giro se quanlcuno poteva darmi in prestito i ferri che mi servono e fortunatamente qualcuno è venuto in mio soccorso. Quindi presto terminerò il progetto segreto!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Nu så är semestern över och jag är tillbaks igen Ser att det är rena "maffiametoder" på Tradera fräckt det där verkligen.Hoppas inte någon köper några stickor av dem sen vore rätt och lagom.

Tur det löste sig för dig med stickorna i alla fall. Hoppas du nu är av med den elaka hostan du drogs med innan jag gick på semestern kommer ihåg att du var bekymrad då.Kram och ha en bra onsdag

Postat av: chaos

Vad roligt att du är tillbaka! Hoppas du haft en riktigt skön semester! Som tur är hostan borta nu för tiden men du tog sin lilla tid! Kramis

2009-07-01 @ 13:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback