kaching!

I fredags gick det inte så bra på marknaden men något såldes, bland annat en av mina virkade halsband. Eftersom den rosa sjalen inte blev såld och jag inte hittade något liknande rosa garn bestämde jag mig för att repa upp kanten och göra om den i den valda färgen och idag blev jag äntligen av med den och fick betalt så hobbykassan ser ut så här:

Virkad halsband   60 kr
rosa sjal                  350 kr

sedan hade jag lite utgifter

syfestival                   -8 kr
pärlor från panduro 79 kr
pärlor från marknad 40 kr

så i slutändan hamnar jag ändå på plus 283 kr, vilket jag är helt nöjd för tillfället. Inget skall dock köpas mer, jag får verkligen pyssla med det jag har till åtminstone hösten. Jag har idag pratat med ägaren av Salongen där vi har haft våra stickträffar under våren för att se om vi fortsätter till hösten. Ja, vi fortsätter men inte i samma utsträckning, kanske en gång i månaden bara, vi får se vad det blir. Även så skulle man kunna kombinera dessa månadsträffar med egen stickafé på En liten Smula men vi får se hur allt utvecklar sig efter sommaren!
Jag funderar över att sticka lite mer saker inför marknaden på hösten, det skulle inte vara så dåligt att satsa lite mer på marknaderna kanske men jag hoppas att vi fortfarande får chansen att sälja våra saker på Salongen med!

ITALIANO
Venerdì al mercato non abbiamo venduto molte cose ma io sono abbastanza contenta ugualmente. Mi sono divertita! Delle mie cose è stata venduta una collana fatta all'uncinetto...purtroppo l'acquisto è provvenuto da un negozio di artigianato e probabilmente hanno comprato la collana per copiarla, comunque sempre meglio di niente! Al mercato non ho venduto lo scialle rosa quindi ho deciso di rifare il bordo in modo da poterlo vendere a chi lo aveva ordinato.

Faccio un riassunto dei miei guadagni e spese

Collana                     60 kr ( ca 6 euro )
Scialle rosa           350 kr ( ca 35 euro )
debito dalla fiera    -8 kr    (ca 0,80 centesimi )
perline                     -79 kr ( quasi 8 euro )
perline                     -40 kr   ( ca 4 euro )

totale 283 kr ( ca 28 euro ). Non ho intenzione di comprare nulla per un po', ho un sacco di lana e perline quindi non mi manca nulla per divertirmi. Sto comunque pensando di concentrarmi e fare un po' di cosine per me anzichè farne sempre per gli altri. Ogni tanto ci vuole!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback