Jag har varit lat!

Det har varit lite tyst här på bloggen igen och det beror inte på något särskild. Jag har helt enkelt varit lat! Jag har inte semester på ett bra tag och ingen resa är inplanerat så det som har hänt är bara att man har jobbat, handarbetat något och tittat på regnet för det mesta! Jag hade inget speciellt att säga och kände för att lata mig lite! Hoppas ni inte tog illa upp! Förutom jobb har jag tillbringat en fantastiskt Midsommar hos min mamma, oh vilken god mat! Jag äter inte sill...jag äter varken fisk eller skaldjur, min kollega säger helt enkelt att jag inte äter " dem som simmar" och det stämmer nog! Jag njöt av mammas goda västerbotten paj, spett, potatis...jordgubbar och en tårta, mandeltårta med blåbär! Det var riktigt gott! Så kiunde man i alla fall njuta av maten och sällskapen eftersom vädret var inte så mycket att titta på! Vi har dock haft lite sol igår och idag så man kan inte klaga även om regnskurar visade sig då och då! Under den här vecka som gått har jag tagit ett beslut också, jag stickar alltid till andra men gör inget till mig. Jag får sticka till andra bara om jag gjort något till mig först. För varje sak som jag stickar till någon annan skall jag sticka något till mig! Så här ser det ut på stickorna nu då:



Jag virkade en liten mössa till mig med bomullsgarnet jag köpt på syfestivalen. Efter det har jag stickat en dimma halsduk till en kompis som fyller år snart...den blev snygg! (Mönstret hittar ni på www.sticka.org/monster/Dimma.pdf ) Jag måste nog göra även en till mig men just nu har jag börjat en rosa kofta till mig! Det är fortfarande farmors garn så klart, jag kunde inte riktigt avgöra vad det var för färg och märkte när jag började sticka att det är en riktigt blek rosa. Jag tror det kommer att bli rätt snyggt! Även om garnet är tunn så växer den ganska fort, vi får se hur långt tid den tar!

ITALIANO
In questa settimana mi sono un po' riposata. Non è successo niente di particolare ed è per questo che non ho scritto nulla sul blog. Non ho fatto altro che lavorare e guardare la pioggia! Venerdì ho festeggiato Midsommar ( la festa di mezza estate ) da mia madre che aveva fatto delle prelibatezze squisite! Mi sono anche data da fare con gli sferruzzamenti ma in quanto non faccio altro che fare cose per altri ho deciso che per ogni cosa che faccio per qualcun altro devo farne una per me. Come sta andando? per ora fila! Ho fatto una berrettina all'uncinetto per me con il cotone che avevo comprato alla fiera. Poi ho fatto una sciarpina molto carina per un'amica che presto compie gli anni e ora sto facendo un cardigan rosa per me! Sia la sciarpina ce il cardigan sono con la lana della nonna naturalmente! Mi sono accorta che la lana era rosa solo una volta cominciato il lavoro, si tratta di un rosa molto pallido, non riuscivo bene a capire di che colore fosse! Strano eh!

Kommentarer
Postat av: Hannele beundrar

Du har ju varit jätteflitig.

Postat av: chaos

Hennele: jag erkänner att jag varit lite lat även med stickorna! Min kofta har inte vuxit något men jag hoppas den gör den i helgen! Sedan har jag påbörjat en liten hemlis....jag kommer att visa upp den när den är klar, i slutet av nästa veckan eller så! Ha en riktigt trevlig dag!

2009-06-26 @ 10:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback