freeform knitting


Bilden: från ravelry Prudencem

Det här är en teknik som jag gärna skulle vilja testa någon gång. man skulle kunna göra en sjal, filt, väska, tavla...vad som helst! Man använder restgarner i olika kvalitet, virkar en bit, stickar på en bit till, virkar igen...precis som man vill! Man gör en liten snutt när man känner för det och kreationen växer. Jag tycker det ser riktigt häftigt ut! Lite mer kan man hitta på
Prudence egen sida men också i denna artikel på svenska. Man tar former från naturen vilket skulle passa mig i smaken utmärkt! Ni skall se om jag lyckas göra en liten "scrumble" själv i framtiden! Jag vill dock veta lite mer om hur man gör snurror osv. så jag skall fråga min bibliotek om det finns någon bok man kan låna, kanske från någon annan bibliotek eftersom det mesta ser ut att vara på engelska och biblioteket i lilla staden har inte sådana böcker!

ITALIANO
Uno dei miei siti preferiti in italiano è questo, qui trovo sempre ispirazione su cosa fare. Devo dire che è uno dei miei siti preferiti in genrale! È proprio qui che ho scoperto la tecnica del freeform knitting ieri e l'ispirazione non è mancata.  Ho trovato un paio di siti in proposito con anche istruzioni in svedese per fare una prova ma mi piacerebbe saperne di più spero quindi di trovare qualcosa in bibblioteca! Vedrete in futuro se riuscirò a creare uno scrumble da sola!

Kommentarer
Postat av: allicen

haha! vad märkligt... men väldigt smart :)

Postat av: Filifjonkan

Men åhh Chaos så himlars fint rent ut sagt en alldeles ny stil att göra saker av! Dukar sjalar antimarkasser på soffkarmen eller en väska en mössa med..skall bli roligt att se vad du tillverkar sen.Alltid spännande kika in till dig för det kan vara något du visar som du tillverkar. Om inte annat så smultron,,,skrattar,,kram

2009-07-02 @ 16:28:15
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback