vantar



Lite har jag jobbat även med mina stickningar under ledigheten. Mina vantar var frdigstickade sedan länge men väntade på fästning av trådarna och en liten brodering. De blev snygga och sköna, toppen är lite spetsig men det var mina alldeles första vantar så jag hade inga större krav. Tillsammans med
Ulrica ( hjälpstickan) skall jag ha köpstopp på garn i alla fall till syfestivalen i April, vi skall bara sticka från vår stash...ja, jag har inte mycket som jag själv köpt, för mig betyder inga nya inköp och jobba med farmors garn vilket jag redan gör för det mesta så det är ganska enkelt. Ibland är jag dock sugen på att köpa garn till mig...förra terminen hade jag köpt lite från tradera så nu är det i alla fall stopp till syfestivalen sedan blir det säkert längre men det är i alla fall ett mål...ett miljövänlig mål!

ITALIANO
I miei guanti sono finalmente pronti. hanno dovuto aspettare un bel po' per le cuciture ed il bordino ricamato ( non un granchè ma il ricamo non é la mia specialità! ). Sono comunque carini e caldi!
Ho deciso...mi sono allegata a qualcuno che ha preso la decisione...hehe...di non comprare lana fino ad Aprile, fiera della stoffa e lana e di lavorare soltanto la lana che già abbiamo. Per me significa lavorare la lana della nonna, che già faccio ma ammetto che a volte mi viene voglia di comprarne un po' di mia scelta quindi così facilissimo non sarà!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. De blev väl fina dina vantar. Sköna att ha om det blir kallt igen man vet aldrig.Undrar om du klarar att ha köpstopp på garn skrattar kan vara svårt det,,men ok du har ju en del fått nu så kanske det går bra. Håller tummarna då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback