långa långa muddar...



I väntan på paketen som aldrig kommer har jag använt en del garn från första paketet åt denna projekt. Långa långa muddar, näh...det är ärmar, ja. Kommer ni ihåg klänningen jag bytte mig till?


Lilla Sam ville vara med i bilden, hehe! Klänningen är av ett varmt tyg men den har inga ärmar så, för att inte frysa för mycket har jag stickat ett par. De passar så klart även till ärmlösa toppar som ett linne med ett par jeans, effekten är snygg. Instruktioner hittde jag i en bok jag hittat på biblioteket, den ville att man skulle sticka dem och sedan sy men jag är inte så bra att sy så jag stickade dem runt runt med strumpstickor istället! Det funkade bra!

ITALIANO
Nell'attesa dei pacchi che non arrivano ho lavorato un po' della lana che mi era arrivata nel primo pacco e mi sono fatta queste maniche per il mio vestitino in modo da non prendere freddo! Sono lunghi lunghi e naturalmente si possono anche usare con i vari top senza maniche con un paio di jeans, stanno benissimo e sono un accessorio diverso!

Kommentarer
Postat av: allicen

Måste ju vara snyggare att sticka runt som du gjorde, då blir det ju ingen söm längs med hela!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback