Syfestivalen!

Äntligen var det dags, Syfestivalen! Det var pirrigt och förväntansfullt, jag ville inte göra som förra gången. Någon fin garn skulle följa med mig hem och äntligen skulle jag kunna få träffa Hjälpstickan och lämna våra hela 10 bidrag. Visst blev det mycket, jag är helt imponerad att alla ville vara med och att de var så kreativa och energiska! De jobbade verkligen på!
Hittade jag något garn? Titta här! Färgerna stämmer dock inte riktigt...


Det blev en hel del inköp, det mesta är till mig. Jag använde stickpengarna och nu är det minus på kontot men det är inte så farligt, så här ser det ut:

 saldo : +422 från förra gången

-120 inträde

-60 kr 4 Brilla nystan, två lila och två gröna, bomull, det var rea ( de kostar annars 37.50 kr nystan ) Köptes på Fingerflinkt
-120 kr, en nysta lila Evilla på 180 gr à 40 kr /hg (rea) och en liten rosa härva kidmohair för 50 kr. Köptes på Ullomera
-90 kr, en härva Aracaunia i jordfärger 1 hg ( garnet känns härligt och jag hade hört talas om den så jag ville testa ). Köptes på Nysta garn och textil
-40 kr, en nysta rosa mohair garn, 50 gr. Köptes på Lienes design ( nystan är till en beställd sjal, som den gröna jag stickade, fick beställning i måndags! )

totalt - 430 så saldo blir -8 kr men jag är väldigt nöjd. Jag köpte mer till mig men jag får se till att jag inte köper alldeles för mycket, jag måste även sticka till mig då och då annars kommer stashen bara att växa så jag får nog tänka om inte bara köpa för pengarna i framtiden!

ITALIANO
Finalmente sono stata alla fiera! è come vedete sopra gli acquisti non sono mancati! Non ho esagerato ed ho usato i soldi guadanati con gli sferruzzamenti, sono comunque sotto di 8 corone svedesi ca nemmeno un euro quindi direi che non c'è proprio male. Inoltre il gomitolino di mohai rosa è per uno scialle che mi è stato ordinato quindi altri soldini saranno in arrivo presto. Ho comprato 4 gomitolini di cotone, Brilla di Biella in Italia in quanto era in sconto, anche la matassa viola era in sconto, si tratta di lana al 100% quindi qualche affaruccio dovrei averlo fatto. Ora si tratta solo di mettersi al lavoro e creare tante cose belle comunque in futuro dovrò stare attenta a non comprare in modo esagerato altrimenti lo stash non fa che aumentare anzichè diminuire!

Una delle novità alla fiera era il ricamo....









Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Vad mycket fint du har handlat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback