snart på väg

Igår jobbade jag lite med mina plantor med förhoppningen att de fortfarande skall leva när jag kommer tillbaka. Jag planterade om det hela i blomsterlådorna och igår, eftrsom det var så varmt fick de vara ute på dagtid. De skall stå svalt och hemma är det lite problem med värmen, det är rena bastu, 25 grader....jag har stängt av de flesta elementen, de går inte att sänka. Full fart eller inget alls! Jag mår bättre och hostar mycket mindre så jag hoppas verkligen bli bra i Italien! Det känns redan fantastistiskt att man har semester! Eftersom jag fortfarande inte mår på topp skall jag åka taxi till Arlanda, jag har så klart beställt en miljöbil. Det känns väldigt lyxigt och dyrt men om jag hade överansträngt mig så hade jag kanske blivit sämre och bestämde mig för att ha det bekvämt för en gångs skull!
Här är vad jag hade åstadkommit med min KAL i mars, jag hann med bara en vante...vi får se när jag hinner göra den andra! Jag blev inte nöjd eftersom vanten är för stor och därför stannande jag men men...vi hörs från Italien kära alla, jag är snart på väg och ikväll är jag där, i ett annat land!



ITALIANO
Putroppo sono riuscita a fare un solo guantino in marzo per il mio KAL, probabilmente non mi sono data molto da fare perchè come vedete dalla foto il guantino è troppo grande. Non ho ancora deciso, probabilmente farò anche l'altro e se non piace alla mia amica per la quale li sto facendo li metto in vendita, non abbiamo mica tutte le mani uguali e le mie sono particolarmente piccole!
Questo weekend ho continuato il lavoro come giardiniere ed ho ripiantato le piantine nella speranza che sopravvivano mentre sono via, vedremo cosa è successo quando torno. Sono in partenza e questa sera sarò finalmente in Italia! Continuerò il blogg da laggiù quindi non sparite!


Kommentarer
Postat av: allicen

Trevlig resa!!

Postat av: Filifjonkan

Ohh hej Chaos först så skönt att höra att du är lite bättre från din hosta Sen tycker jag din vante se ju jättesöt ut sitter med mina pulsvärmare på fryser om handlederna när jag skriver.Men å roligt att du skall till Italien där får du skönt men idag hörde jag ju om en hemsk jordbävning Hoppas att du inte eller de dina har drabbats känns lite oroligt . Önskar dig en härlig semester i alla fall Kram på dig så ses vi nr du kommit hem.

Postat av: chaos

Tack! Den stora jordbaevningen ar langre ned, det var en av den storsta pa lange sa man kanner verkligen for de drabbade. Vi sag idag en del av brandkar bilarna och ambulanserna som akte ner fran norra delen for att hjalpa till. Kramis till bada!

2009-04-06 @ 22:08:38
Postat av: Filifjonkan

Ohh så glad jag blir att du inte var i det området skönt att höra men var försiktig så vi ses igen . Tack för att du hörde av dig och stor kram till dig.

Postat av: Filifjonkan

Ohh så glad jag blir att du inte var i det området skönt att höra men var försiktig så vi ses igen . Tack för att du hörde av dig och stor kram till dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback