sticka, sticka, sticka



För en gångs skull har jag en fin bild! Jag har lånat den från
Allicen. Hon klagade förra veckan att hon inte hittat någon mobilstrumpa på marknaden så jag erbjöd att sticka en till henne. Snabbt gick det och på ett par timmar hade jag fått ihop en fin mobilstrumpa till henne som jag hoppas hon tycker om! Eftersom det gick så snabbt kan jag tänka mig göra några flera som julklapp! På min fritid stickar jag som galen nu för tiden, Julen börjar närma sig och jag tänkte försöka få ihop Julklapparna...saken är...jag har inte börjat än! Aj aj! Förutom några stickningsprojekt till mig och julklapparna har jag också blivit inspirerad från Cinzia. När jag började läsa hennes blogg såg jag att hon stickade även för hemlösa, vilken fantastiskt initiativ! Jag började leta efter något sådant på närmare håll och hittade hjälpstickan. Vilka fantastiska människor och självklart blir jag inspirerad att lämna någon bidrag, nu gäller det bara att se när jag kan hinna med detta men i vinter någon gång tänker jag sticka något för hemlösa!

ITALIANO
sferruzzo, sferruzzo e sferruzzo
Per una volta tanto ho una foto decente, sempliemente perchè l'ho presa in prestito da Allicen. L'altra settimana si è lamentata di non aver trovato nessun calzettino per il cellulare al mercato e quindi mi sono offerta di farglieno uno io ed eccolo qui! Carino no? Sono contenta del risultato e credo che ne farò ancora un paio come regali di Natale. L'unica cosa che mi preoccupa al momento è che voglio fare un sacco di cose ma che non ho ncora cominciato con i regali! Speriamo di fare in tempo! Oltre a tutti questi lavoretti mi sono lasciata ispirare da Cinzia che sferruzza per i senza tetto, che cosa fantastica. Cercando qualcuno che facesse altrettanto ma più vicino ho trovato hjälpstickan. Che persone meravigliose, naturalmente voglio donare anche io un contributo, si tratta ora soltanto di trovarne il tempo comunque sono decisa a fare qualche cosa questo inverno!


Kommentarer
Postat av: allicen

Jag råkar veta att hon är väldigt nöjd och att det faktiskt finns ett antal personer som avslöjat sin avundsjuka ;)

Postat av: chaos

Vad roligt att höra!

2008-10-08 @ 09:08:15
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos.Vad fint med ett stickat telefonfodral: bra julklapp. Jag har en zebra till min lilla telefon.

Kul med stickade julklappar och stickat till hemlösa är ju ett fantastiskt initiativ. Varmt och skönt för dem som är uteliggare. Tror säkert de gillar att få en varm tröja eller så. Ha det nu så bra idag i solen

Postat av: Filifjonkan

Godförmiddag Chaos.. Ja idag är det lövväder soligt nu äntligen,,,har varit så grått men ikväll har man blåsor i händerna igen,,,men det går ju över Hoppas du får en riktigt skön höstdag idag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback