På stickorna



Så här ser det ut på stickorna! Jag har inte hunnit klart med mina vantar, det saknas en tumme, tovningen och broderingen. jag får ta det lite sakta eftersom strumpstickorna är vassa och jag börjar få hål i fingret igen. Jag har då påbörjat ett annat projekt, också till mig! Ja, stickorna är ju i plast, märkte ni det? Jag har två plaststickor i roliga färger, dessa gröna och ett par lila. Jag fick dem i present när jag var 15 år gammal och de är mina favoriter faktiskt! De är riktigt sköna att hålla och arbeta med måste jag erkänna! Skulle jag hitta sådana begagnade skulle jag köpa dem med en gång!

ITALIANO
Sferruzzamenti
i miei lavori procedono lentamente, non solo dovuto alla mancanza di tempo ma anche al fatto che i ferri per i calzetti mi fanno sempre male e mi sta venendo un buco su un dito! nell'attesa di poter fare l'ultimo pollice ho cominciato un altro lavoro, sempre per me con la lana al 100% della nonna ( rustica della adriafil, chissà se ancora esiste! ). Come avrete notato i miei ferri sono in plastica, plastica colorata! Questi ferri sono i miei preferiti, me li ha regalati mia mia madre quando ho compiuto 15 anni. Ne ho un paio verdi ed uno violetto, sono meravigliosi, leggeri, maneggevoli e si lavora veramente bene. Naturalmente non consiglio la plastica e in commercio non ci sono più da quanto ho visto ma se ne dovessi trovare altri usati li comprerei subitissimo!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Godförmiddag Å du är duktig som vanligt. Men akta dina fingrar hål i dem är inte kul blir så ömt. Plaststickor är ju bra med finns i trä också väninnan har ett par i trä tjocka är de till stora tröjor har hon dem. Ha det så bra idag

Postat av: chaos

Goddag Filifjonkan!

Jag har tidigare haft några stickor i trä men mina katter har ätit upp dem! Nu finns det kvar bara en sticka i trä! jag måste lära mig att lägga undan dem ordentligt!Busar dina katter också så?

Nu har jag dock många stickor sedan jag köpte några på loppis i våras!

2008-10-02 @ 12:30:59
Postat av: Ulrica

Härliga 80-tals stickor! Mysig blogg du har.

2008-10-02 @ 19:20:40
URL: http://www.hjalpstickan.se
Postat av: chaos

Tack Ulrica! Din blogg och din initiativ är helt fantastiska!

2008-10-02 @ 21:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback