Misslyckade Halloween kakor



Bortkastad tid och ingredienser, vad arg jag blir på sånt! Jag tog mig tiden och gjorde fina katter och spök och titta här vad det ser ut! Jag följde ett recept från ICA och riktigt besviken blev jag. Jag tror att jag får göra mina vanliga kakor som klarar av att bli formade och sedan glasera dem. Jag hade tänkt mig glasera katterna med mörk choklad så att de ser ut som svarta katter och ha koosflingor på spöken så att de blir vita men det här måste jag nog slänga, eller äta som det är och nya kakor får jag göra på onsdag! Vi skall ha Halloween tema på vår nästa stickmöte på torsdag...

ITALIANO
Ho seguito una ricetta per fare i biscotti di Halloween e guardate che disastro. Tutto il tempo perso per fare gatti e fantasmi...che delusione! farò i miei soliti biscotti che si possono formare come si vuole ( tengono la forma ) e poi decorarli un po'. pensavo di avere un po' di gatti neri con cioccolato nero sciolto e i fantasmi bianchi con schegge di cocco...però dovró ora aspettare mercoledí per farli! Che robaccia!

Kommentarer
Postat av: allicen

Aj då :/ va tråkigt det är när man lägger tid på att göra något och det bara blir strul!

Postat av: chaos

Ja, det är riktigt dåligt! Det ingick i min planering att fixa kakorna igår eftersom jag vet inte om jag hinner på onsdag! Det stod på receptet att kakorna skulle vara i ugnen 10 minuter...så här såg de ut efter 6...halvbrända! Usch!

2008-10-28 @ 08:42:29
Postat av: Kerstin

Hej! Synd på kakorna. Tack för kommentaren om min stola/halsduk. JAg har tidigare gjort en halsduk till sonen (20 år) som blev godhkänd. Den är virkad i halvstolpar där man virkar i bakre maskbågen. Lägg upp på vanligt sätt så lång som du vill ha halsduken. Virka tillbaka med halvstolpar. Byt garn, men låt 15-20 cm av garnändaran vara kvar. Virka tillbaka med halvstolpar i bakre maskbågen. Byt garn. Håll på så tills du får önskad bredd. vartannat varv ska vara samma garn/färg som uppläggningsgarnet. När du är klar mäter du ut garnändarna till cikra 15 cm och fläta dem. Jar använde Tilda garn (bomull). Virknäl 3,5 (tror jag). Lycka till

2008-10-28 @ 10:29:22
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: chaos

Hej Kerstin! Tack så mycket för beskrivningen...jag är ingen höjdare på att virka men när man ser resultat på din halsduk måste jag testa! Allt gott!

2008-10-28 @ 10:37:00
Postat av: Cinzia

Non essere triste!

Sono sicura che saranno comunque buonissimi!!!

Buona giornata

2008-10-28 @ 15:09:15
URL: http://zrinkaleo.blogspot.com/
Postat av: Hanneles paradis

Dom smakar säkert bra.

2008-10-29 @ 19:55:55
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: chaos

Jag behöll de som inte var brända och de är okej men kan inte bjuda någon på dem!



Ho tenuto quelli non bruciati e sono abbastanza buoni ma non posso offrirli a nessuno con quella sforma!

2008-10-30 @ 08:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback